وزارت خارجه طالبان:

تحریم های جدید آمریکا روابط دوجانبه را خدشه دار می کند

وزارت خارجه طالبان در واکنش به وضع محدودیت ویزا برای مقام‌های طالبان تأکید کرده که چنین تصمیماتی می‌تواند تأثیر منفی بر روابط دوجانبه داشته باشد.

وزارت خارجه طالبان در واکنش به وضع محدودیت ویزا برای مقام‌های این حکومت از سوی امریکا، به دنبال مذاکرات اخیر در دوحه، تأکید کرده که چنین تصمیماتی می‌تواند تأثیر منفی بر روابط دوجانبه داشته باشد.
 
بعد از آن که وزارت امورخارجه امریکا برای مقامات فعلی و سابق طالبان اعضای گروه‌های مسلح غیردولتی و سایر افرادی که ممکن است در اعمال محدودیت و خشونت بر زنان و دختران در افغانستان نقش داشته باشند، محدودیت صدور ویزا وضع کرد، سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان در توییتر خود نوشته است: این تصمیم در حالی اعلام شده است که در این هفته در دوحه میان مقام‌های امریکایی و طالبان نشست‌های مفصلی در سطوح مختلف برگزار شده و در این نشست‌ها درباره‌ موضوعات مهم تبادل نظر صورت گرفته است.
 
عبدالقهار بلخی روز چهارشنبه، ۲۰ میزان در رشته‌توییتی تأکید کرده که آمریکا باید با توجه به مذاکرات اخیر دوحه گام‌های مثبتی بردارد و در عمل نشان دهد که به‌دنبال تعامل سازنده با طالبان است.

بلخی افزوده است: «چنین تصمیماتی می‌تواند تأثیر منفی بر روابط دوجانبه داشته باشد».

سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان گفته است که نقاط اختلاف باید از مجاری دیپلماتیک حل‌وفصل شود و این‌گونه تصمیمات به نفع دو طرف نیست و درباره‌ آن بررسی شود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه امریکا با اعلام محدودیت علیه مقام‌های طالبان از رویکرد این حاکمیت در مورد زنان و دختران در افغانستان انتقاد کرده‌ است.

وزیر خارجه امریکا از سایر کشورها نیز خواسته است که اقدامات مشابه را روی دست گیرند و بر این پیام تأکید کنند که تنها دولتی در افغانستان مشروعیت خواهد داشت که از تمام مردم آن کشور نمایندگی نموده و از حقوق بشری افراد حمایت کند.

همان طور که وزارت امورخارجه اعلام کرده، این محدودیت ها در شرایطی اعلام می شود که در روزهای گذشته مذاکرات سطح بالایی بین مقامات طالبان به رهبری سرپرست اداره استخبارات با معاون سازمان مرکزی استخبارات امریکا و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان در دوحه انجام شد. این چندمین بار است که امریکا به دنبال هر مرحله مذاکره با طالبان  محدودیت ها و تحریم های جدیدی علیه این حاکمیت وضع می کند و بار دیگر ثابت می سازد که به هیچ صورت قابل اعتماد نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.