افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز

سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور در تبریز به بهره برداری رسید.

آقای سالاریه در مراسم بهره برداری از سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز گفت: از اواخر دهه ۸۰ صنعت هوا و فضا در کشور پیشرفت چشمگیری داشت که قدم‌های موثری در این حوزه در کشور برداشته شده است.

وی تبریز و آذربایجان شرقی را مهد نخبگان و دانشمندان متخصص دانست و افزود: حوزه فضایی یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های جذب نخبگان است و از آنجایی که محصولات تولیدی هم ارزش صادراتی دارند می‌توان سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه کرد.

وی با اشاره به ساخت سکوی پرتاب در پژوهشگاه فضایی تبریز گفت: یکی از راه‌هایی که جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص  است استفاده از سکو‌های پرتاب بالن است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم تلاش‌ها و موفقیت‌های علمی به خصوص در حوزه فضایی را برای مردم امیدوارکننده دانست و گفت: این فعالیت‌ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتدار آفرین است.

آقای عابدین خرّم افزود: فعالیت‌های علمی و فناوری توسعه کشور را به همراه دارد و از طرفی بومی سازی صنعت به خصوص صنعتی چون هوا و فضا با جذب نخبگان مانع خروج آنان از کشور می‌شود.

آقای شاملی رئیس پژوهشکده رانشگران فضایی ایران هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: این پژوهشکده با فعالیت در طرح‌های دفاعی، کشاورزی ،صنعتی و مخابراتی توانسته است ماموریت‌های بزرگی را به سرانجام برساند.

وی کار بر روی فیبر‌های نوری ساخت رانشگر‌های الکترونیکی و بالن‌های رکاب را از جمله طرح‌های تحقیقاتی این مرکز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۰۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
سلام این استاندارماهم مشکل پسنده همش رنگ ریش وموهای سرشوعوض میکنه کی وقت میکنه کارکنه مسئول؟...۱
آخرین اخبار