کمک ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان به اوکراین

عربستان سعودی از کمک بشردوستانه ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین رونمایی کرد.

«محمد بن سلمان» پادشاه عربستان سعودی، با ادعای حمایت از هر چیزی که به تنش‌زدایی کمک کند و همچنین ادامه تلاش برای میانجیگری، امروز (شنبه) از بسته کمک بشردوستانه ۴۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری رسمی دولتی عربستان سعودی با اعلام این بسته کمکی از مذاکره تلفنی بن سلمان با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خبر داد.

پیش از آن هم «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، از اختصاص ۷۲۵ میلیون بودجه نظامی جدید به اوکراین خبر داد و این بودجه را وزارت خارجه و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) هم تایید کرده و گفتند به دلیل استفاده مکرر روسیه از پهپاد در حملاتش به اوکراین است.

پنج‌شنبه هفته گذشته نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در واکنش به حملات اخیر به اوکراین، متعهد شد تجهیزات مقابله با پهپاد را در اختیار کی‌یف قرار دهد و گفت: «ناتو تجهیزات ضدپهپاد و همچنین صد‌ها پارازیت پهپاد به اوکراین تحویل خواهد داد که می‌تواند به ناکارآمدی پهپاد‌های حمله کننده، کمک کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
پول مکه هر سال خرج قتل عام مظلومان و مسلمانان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
عربستان این پول ها رو از کجا می یاره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
بخشی از این پول رو از حجاج ایرانی و اجاره ساختمانها و تاسیساتی که سازمان حج در عربستان داره در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
از ارث باباشون میارن !
وقتی داره روزانه 8 میلون بشکه نفت صادر میکنه و جمعیتشم نصبت به کشور مثلا ما ، ببینی چقدره و حساب کن درآمدش چقدره و این تازه جدای از درآمد حج و ... هست!
بیشتر نفت جهان رو داره تولید و صادر میکنه و به خاطر همین باج هایی که میده با هزار جنگ و کشتار و ... یه تحریمم نشده چه حرفیه میزنی؟!
از طرفیم چون بیشترین نفت جهان رو تولید میکنه از طرفی میشه گفت اقتصاد و انرژی خیلی از کشورهای خصوصا غربی به همین نفت او وابستست و همین باعث میشه که کمتر کسی نیروگاههاش و چاههای نفتش و استخراجش و.. را بزنه چون پیامد داره براش و همین امر هم باعث میشه هرغلطی بخواد بکنه و خیالشم تا حدی راحت ..!
اما کاش میزدیم کل تاسیسات نفتیشونو تا بیفتن به گداییی ! آخه همه چیز وارد میکنه به جای اینکه خودش بسازه و همین باعث میشه اگه بهش مثلا تسلایحات نظامی و... ندن فلج بشه!
و نفت و گاز و ... اینها همه هم میگن فقط مال پادشاه و ولیعهد و هزاران شاهزاده دیگه که کم هم نیستن هست و بس و اصلا به مردم ربطی نداره چون مالک فقط پادشاهیه !
Germany
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
خدا خیرش بده کار خوبی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
اگر این پول را نمی داد تاج و تختش بر باد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
اینم به جبران کاهش نفت اوپیک پلاس !
وقتی آمریکا تهدید کرد این شکم گندهای مفت خور را ، اینها تو اوپیک پلاس هم وجهه خودشونا خواستند خوب جلوه دهند و نگه دارند که یعنی به فکر صادر کنندگان نفت و.. هستند و از اونور با این همه دلار که مفت دادن به اکراین جبران کردن و حتی خیلی بیشتر از مقدار لازم که ازاونورم هم از ترس هم اربابانشون ازشون راضی باشند !
این همون دو دوزه بازی کردن عربستانه که به قول معروف یکی به تعل میزنه یکی به میخ !
Iran (Islamic Republic of)
الماسی
۱۹:۴۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
فقط اروپا از قیمت انرژی متضرر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
بیچاره مردم اوکراین و روسیه که شدن بازیچه ی صحنه ی قدرت یه عده قاتل بشریت
آخرین اخبار