اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است

استاندار گیلان گفت: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان منویات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار داده و بر توسعه پایدار و خودکفایی داخلی توجه داشته باشند، گفت: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی، کاهش سطح تولید و بهره وری را رقم بزنیم.

دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با بیان آمارهایی از پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، کاهش تورم و افزایش همکاری های تجاری و بین‌المللی کشورمان، گفت: خوشبختانه گیلان در روند توسعه کشور جایگاه ویژه ای دارد که این مهم باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به جذب ۹۹.۷ اعتبارات منابع ملی سال ۱۴۰۰ ، از دستگاه های اجرایی که با تمام توان در جهت جذب این میزان اعتبار تلاش کردند قدردانی کرد و افزود: باید این روند در سال ۱۴۰۲ نیز تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان به اجرای طرح هادی در استان و لزوم اصلاح برخی قسمت ها اشاره کرد و گفت: طرح هادی به منظور توجه به روستاها، بازسازی، توسعه، ارتقاء کیفیت، آسایش، بهداشت محیط های مسکونی و سالم سازی محیط زیست جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده ، از این رو باید دقت بالایی برای هریک از این کارکردها به کار گرفت.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش افزوده بالاتر و نیز بالندگی تولید و اشتغال باشد، افزود: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی به صدور مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.

وی همچنین به مجوزهای صادره برای واحدهای تولیدی و خدماتی اشاره کرد و گفت: دستگاه های متولی باید روند صدور مجوزها را تسهیل کنند و پس از صدور در خصوص اجرای تعهدات و خدمات نظارت های کافی را به انجام رسانند.

استاندار گیلان تصریح کرد: توسعه پایدار استان گیلان و خودکفایی داخلی باید مورد توجه همه مسئولان باشد ، به همین سبب باید ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعارسال (تولید ، اشتغال ، دانش بنیان) از سرمایه گذاران مستعد حمایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.