افزایش آنفلوانزا در استان قزوین

رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قرائن و شواهد از رشد تصاعدی آنفلوانزا در استان حکایت دارد.

بهزاد نجف پور رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین با بیان اینکه قرائن و شواهد از رشد تصاعدی آنفلوانزا در استان حکایت دارد، گفت: افراد مبتلا به این ویروس از مصرف خودسرانه دارو خودداری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 نجف پور  افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری آنفلوانزا تقریبا مشابه با دستورالعمل‌های تعیین شده برای کرونا بوده و تفاوت چندانی با هم ندارد.

به گفته این مسئول، مبتلایان به آنفلوانزا باید در شرایط قرنطینه و ایزوله قرار گرفته و تا زمان بهبودی از ارتباط با سایر افراد خودداری کنند.

 رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین یادآور شد: به بیماران توصیه می‌شود تا در طول دوران بیماری و نقاهت ضمن نوشیدن مایعات زیاد به استراحت کافی نیز بپردازند تا زودتر بهبود پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر واکسن آنفلوانزا برای افراد دارای اولویت یک و ۲ از جمله کارکنان بخش بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، بیماران صعب العلاج و مادران باردار به شکل رایگان تزریق می‌شود.

 نجف پور خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تصاعدی آنفلوانزا در قزوین از جمله بین دانش آموزان، در حال حاضر درگیری مبتلایان سبک بوده و نیازی به بستری ندارند.

 رییس گروه پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین تصریح کرد: توصیه می‌شود گروه‌های حساس، دارای ضعف در سیستم ایمنی بدن و افراد بالای ۶۵ سال برای پیشگیری از آنفلوآنزا واکسن تزریق کنند.

وی در خصوص برخی گفته‌ها در مورد اینکه آنفلوآنزای موجود همان کروناست، اظهار داشت: این ویروس‌ها شباهت زیادی به یکدیگر داشته و هم خانواده هستند، ضمن آنکه تفکیک آن‌ها دشوار بوده، برای تشخیص صحیح نیازمند انجام آزمایشات دقیق‌تر می‌باشد.

به گفته نجف پور، با این حال نمی‌توان گفت که آنفلوانزای موجود یکی از سویه‌های جدید کروناست.

وی اظهار داشت: در آمار مبتلایان به کرونا در قزوین اتفاق خاصی رقم نخورده و افزایشی هم در تعداد بستری‌ها نداشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.