استان بوشهر بیش از ۲ هزار تن آبزی به کشور‌های همسایه صادر کرد

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در ماه گذشته ۲ هزار و ۱۵۷ تن انواع آبزیان از این استان به هشت کشور صادر شده است.

مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران گفت: خوشبختانه پرورش میگو روند مطلوبی دارد و اکنون برداشت این محصول با نظارت کارشناسان دامپزشکی ادامه دارد. یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش و صید آبزیان است و در این راستا صادرات آبزیان افزایش یافته است که در شهریور نسبت به ماه قبل آن افزایش ۲ برابری نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با بیان اینکه در مردادماه امسال یک‌هزار تن آبزیان از استان صادر شد، گفت: صادرات آبزیان در شهریورماه با افزایش بیش از ۲ برابری به ۲ هزار و ۱۵۷ تن رسید. این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی و عمان صادر شده است.

او می‌گوید: نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشت قرنطینه‌ای بیش از ۱۷ هزار و ۱۲۵ تن از مزارع پرورش میگو انجام شده است. مجموعه دامپزشکی در استان با برنامه‌هایی از پیش تعیین شده در مسیر تأمین سلامت سفره غذایی مردم در تلاش است و در این راه اقدامات سازنده در امر پیشگیری، مراقبت، مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان صورت گرفته است.

این مقام مسئول تأکید کرد که بر پایه شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت مردمی برای ایجاد ایران قوی در راستای وظایف محوله به دنبال ایجاد هر چه بیشتر امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات و پایداری صادرات هستیم.

بحرانی با اشاره به واکسیناسیون دام در راستای پیشگیری از بیماری گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار رأس دام واکسینه شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام تحت واکسیناسیون علیه بیماری‌های مختلف قرار گرفته و با توجه به ورود عشایر از اواسط آبان‌ماه به استان این عملکرد سرعت رشد بیشتری خواهد داشت.

مرتضی بحرانی بیان کرد که در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰ میلیون و ۶۲۶ قطعه طیور در مرغداری‌های استان تولید که در همین راستا بیش از ۳۴ میلیون انواع واکسن تزریق شده است.

او از کشتار بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در کشتارگاه‌های استان خبر داد و عنوان کرد که این کشتارگاه‌ها در ممیزی متعدد از اتحادیه اروپا، چین و اوراسیا برای صادرات محصولات قرار گرفته و تأیید شده‌اند که این مهم تأثیر زیادی در توسعه صادرات محصولات پروتئینی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.