آموزش نظامی به سربازان اوکراینی در خاک فرانسه

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید قرار است دو هزار سرباز اوکراینی در خاک این کشور آموزش نظامی دیده و همچنین ادوات نظامی جدیدی به اوکراین فرستاده شود.

سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور از پیشنهاد آموزش تعداد زیادی از سربازان اوکراینی در این کشور حمایت کرده است.

به گزارش یورونیوز، پاریس طرحی آموزشی را تصویب کرده که به دو هزار سرباز اوکراینی اجازه می‌دهد در فرانسه تحت آموزش‌های نظامی قرار بگیرند.

به گفته وزیر دفاع این کشور «سربازان به مدت چند هفته به یگان‌های ما اعزام خواهند شد» و افزود که فرانسه پیش از این هم برای استفاده از ادوات توپخانه‌ای مثل «هویتزر سزار» به سربازان اوکراینی آموزش نظامی داده بود.

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید کشورش تاکنون ۱۸ فروند هویتزر سزار را به اوکراین تحویل داده است و مذاکرات برای ارسال ۶ فروند دیگر ادامه دارد. به گفته او، افزون بر این، فرانسه در حال بررسی تحویل موشک‌های زمین به زمین به اوکراین است. فرانسه همچنین متعهد شده تعدادی سامانه پدافند ارتفاع پایین «کروتال» را که برای رهگیری موشک‌ها و هواپیما‌های کم‌ارتفاع استفاده می‌شوند، به اوکراین تحویل دهد.

لکورنو گفت: «تعداد (کروتال‌ها) را اوکراینی‌ها مشخص می‌کنند، اما این مهم است که به آن‌ها اجازه دهیم از آسمان خود دفاع کنند».

امانوئل مکرون روز چهارشنبه اعلام کرد فرانسه در هفته‌های آتی سامانه‌های راداری و پدافند هوایی به اوکراین تحویل خواهد داد. کمک‌های تسلیحاتی و نظامی به اوکراین پس از افزایش حملات هوایی به این کشور افزایش یافته است. روز گذشته نیز واشنگتن اعلام کرد بسته‌ای به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارسال می‌کند که شامل مهمات برای سیستم موشک‌انداز «هیمارس» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار