نشست مهر سینمای ایران در بوشهر برگزار شد

نشست مهر سینمای ایران در بوشهر با حضور هنرمندان و پیشکسوتان هنر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یکشنبه‌شب در نشست مهر سینمای ایران در بوشهر در جمع هنرمندان و پیشکسوتان هنر و سینما گفت: در فرهنگ ما هر آنچه که نگاه می‌کنید ریشه در حق و باطل بودن و ریشه در وحیانیت خداوند و عبودیت و رستگاری انسان و شناخت حق از باطل دارد.

عبدالرحیم افروغ می‌گوید: در سال‌های اخیر، مسئله هنر و رابطه آن با دین همواره یکی از دغدغه‌های مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی بوده که گاه مورد توجه هنرمندان و پژوهشگران عرصه دین و هنر قرار گرفته و گاه نیز مورد بی مهری واقع شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد که در این میان، درباره هنر دو تصور وجود دارد؛ اول اینکه هنر هیچ ارتباطی با دین ندارد و دوم اینکه دین در ذات خود، با هنر ارتباط دارد.

او گفت: بنا بر نظر دوم می‌توان اثبات کرد که هنر از ارکان بنیادی دین است و زندگی معنوی و الهی بدون هنر ممکن نیست. مقام معظم رهبری نیز در اظهاراتشان بیان داشته اند که نگاه به هنر اسلامی و سینمای دینی باید نگاهی بلند مدت با بهره گیری از ابزار هنر برای تأثیرگذاری حداکثری باشد.

به گفته افروغ، هدف از خلقت انسان در دین این است که همه باید در آن مسیر باشند تا به آن هدف برسند. در این رویکرد هنر در مسیر امرالهی و هدف دین که توحید و هدایت و کرامت و عبادت و هر آنچه که به رسول اکرم (ص) وحی شده است، قرار می‌گیرند وهم زمان با این نگاه، پدیده هنر هم در این مسیر قرار می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.