افزایش سه برابری گردشگران در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : شمار گردشگرانی که امسال به این استان سفر کرده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : در ۶ ماه سپری شده از سال جاری در مجموع ۴۷۱ هزار و ۳۱۶ نفر با سفر به استان کرمانشاه از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی سطح استان بازدید کردند.

وی افزود: با فروکش کردن کرونا در کشور آمار گردشگرانی که این استان را به عنوان یکی از مقصد‌های گردشگری خود در سال جاری انتخاب کردند افزایش چشمگیری یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: شمار گردشگران خارجی که در سال گذشته به شدت کاهش یافته بود امسال با افزایش خوبی روبرو شد به طوری که این استان میزبان حدود هزار و ۷۰۰ گردشگر خارجی بود در حالی که این تعداد در طول سال ۱۴۰۰ تنها ۴۰۰ بود.

صابر اضافه کرد: این استان یکی از مقصد‌های مهم گردشگران خارجی در کشور است به طوری که در سال‌های گذشته و پیش از کرونا آمار این گردشگران به حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: از میان مجموعه‌های تاریخی فرهنگی تحت مدیریت این اداره کل، طاق بستان با ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ بازدیدکننده، بیستون با ۱۴۶ هزار و ۹۷۳ نفر و تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا به ترتیب با ۱۶ هزار و ۵۴۲ و ۱۵ هزار و ۶۴۰ بازدیدکننده شامل بیشترین تعداد بازدید کننده بودند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.