ربیع الاول؛ ماه پیامبر اکرم (ص)

سنگین‌ترین عملی که در روز قیامت، ترازو قرار می‌گیرد صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و محبت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد منزلت پیامبر (ص) و ماه ربیع الاول بیان کرد: حضرت محمد (ص)، اول شخص عالم بشریت هستند که یکی از علمای بزرگ درمورد ایشان و جشن ولادت حضرت (ص)، خطاب به مسلمانان فرموده اند: از مسیحیان یاد بگیرید که برای حضرت عیسی (ع) جشن مفصل و طولانی می‌گیرند؛ به طوری که گاهی تا چهل روز این مراسم ادامه دارد. این در حالی است که ما برای پیامبر اعظم (ص) فقط یک شب، جشن می‌گیریم و شام می‌دهیم و سپس، مراسم تمام می‌شود که به نظرم، این اشتباه است. زیرا ماه ربیع، ماه پیامبر (ص) است. 

به گفته حجت الاسلام فرحزاد، برای حضرت عیسی مسیح، یک ماه جشن می‌گیرند. حالا شیرینی پخش می‌کنیم و چراغ روشن می‌کنیم و از همه مهمتر این که بچه‌هایمان را دریابیم. می‌خواهی برای بچه ساعت بخری، لباس بخری، بگذار عید ربیع بخر. این محبت پیغمبر (ص) را با این هدیه گره بزن. این را در ذهن‌ها ماندگار کن. ما برای خوراک و پوشاک بچه‌مان حاضر هستیم میلیونی خرج کنیم. پس، برای معنویتش و انسان شدن و انسان ساختن او هم سنگ تمام بگذاریم.

این کارشناس مذهبی گفت: خداوند متعال به نور پیامبر (ص) فرمودند: «من احبّکَ حَببتُ، من اَبغضکَ اَبْغضْتُ» تو محک و معیار هستی. هرکسی تو را دوست بدارد، او را دوست دارم. از اینرو، اگر می‌خواهیم محبوب خداوند باشیم برای پیامبر (ص) کاری کنیم. سرمایه شب اول قبر و مرگ ما در روز قیامت این است که از ما پرسیده می‌شود تا چه اندازه پیامبر (ص) را دوست داشته اید؟ 

حجت الاسلام فرحزاد افزود: پیامبر (ص) فرمودند: «أساس الاسلام حبّی و حبّ أهل بیتی» «اساس اسلام، دوستی من و اهل بیت من است.» یعنی سرمایه اصلی و ریشه و بنیاد اسلام، محبت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است و به همین دلیل، ما برای شب اول قبر خود به توشه زیادی که محبت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، نیاز داریم. زیرا سنجیده می‌شود که ما به چه اندازه به حبیب و فرزندانشان علاقه داریم و سنگین‌ترین عملی که در روز قیامت، ترازو قرار می‌گیرد صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و محبت محمد (ص) و آل ایشان (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار