برخی از شهروندان گرگانی از تردد تاکسی های بدون مسافر و تاکسی هایی که فقط دربستی سواری می کنند گله مندند.

تعدادی از شهروندان گرگانی می‌گویند: بار‌ها و بار‌ها در خیابانی در انتظار تاکسی می‌ایستیم، اما مشاهده کردیم که تاکسی‌های خالی از کنارمان رد می‌شوند، اما ما را سوار نمی‌کنند و به راه خود ادامه می‌دهند.

آن‌ها همچنین گفتند:تاکسی‌هایی هم فقط به دنبال مسافر دربستی هستند تا آن‌ها را سوار کنند.

کمال غریبی رییس اداره حمل و نقل عمومی شهرداری گرگان در این باره گفت:روی بدنه تاکسی‌هایی که خطی هستند کلمه خطی قید شده است و در غیر این صورت آن تاکسی، گردشی است.

او ادامه داد:تاکسی‌های خطی، مسیر ثابت دارند و فقط مسافر‌های مسیر مشخص شده را به مقصد می‌رسانند و تاکسی‌های گردشی در سطح شهر موظفند به مسافران خدمات رسانی کنند.

کمال غریبی افزود: مردم اگر تخلفی از تاکسی گردشی و یا تاکسی خطی مشاهده کردند حتما کد چهار رقمی را که در شیشه جلو و شیشه عقب خودرو نوشته شده و یا پلاک خودرو را با مراجعه به سازمان تاکسیرانی اعلام کنند.

او ادامه داد: چهارشنبه‌های هر هفته کمیته انظباطی تشکیل و به مشکلات و شکایات رسیدگی می‌شود.

کمال غریبی در مورد کارت شناسایی رانندگان تاکسی گفت: در جلوی خودرو حتما باید کارتی که مشخصات راننده، شماره ماشین و شماره تلفن شکایات سازمان در آن قید شده، نصب و قابل دید باشد تا مردم راحت‌تر اعتماد کنند.

او به شهروندان توصیه کرد:از خودرو‌های مسافربر‌های شخصی به هیچ وجه استفاده نکنند و تا جایی که امکان دارد از ناوگان عمومی مانند اتوبوس و تاکسی بهره ببرند.

رییس سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری گرگان می‌گوید: این کار به کاهش ترافیک صبح و ظهر شهر کمک شایانی می‌کند.

او همچنین از رانندگان تاکسی خواست: حتما حق تقدم را رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.