آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی؛

اسکان بیش از ۲۳۰۰ خانوار زلزله زده خویی در اردوگاه‌ها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با ایجاد اردوگاه های اسکان موقت بیش از ۲ هز ۳۰۰ خانوار زلزله زده خویی اسکان یافته اند.

تعدد پس لرزه‌های این زمین لرزه موجب شده که هنوز هم تعدادی از خانواده‌ها از جمله آپارتمان نشین‌هایی که واحدهایشان دچار خسارت تعمیری شده است در اردوگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر شب را به روز برسانند.

یاسر رهبردین معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و مسئول ستاد بازسای مناطق زلزله زده خوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای اسکان اضطراری زلزله زدگان تاکنون بیش از ۳ هزار تخته چادر در مناطق شهری و روستایی شهرستان خوی توزیع شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله زدگان در شهر خوی در ۵ نقطه با ایجاد اردوگاه اسکان موقت و برپایی ۲۹۰ دستگاه چادر برای بیش از ۲ هز ۳۰۰ خانوار خدمات ارائه می کند.

معاون امور عمرانی استاندار تصریح کرد: در این مدت شرکت‌های خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب و توزیع برق با تامین برق مناسب برای گرمایش و آب شرب به یاری خانواده‌ها شتافتند.

رهبردین از پایان آوار برداری واحد مسکونی و دامی در ۴ روستای مرتضی قلی کندی، اسماعیل کندی، عذاب و خنجرخان داد و گفت: علاوه برشهر دیزج دیز که عملیات آواربرداری در این شهر از چند روز قبل آغاز شده، عملیات آواربرداری در سه روستای سید تاج الدین، امینه ده و آغچه قشلاق نیز شروع شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون عملیات آواربرداری بیش از ۳۶۰ واحد مسکونی و دامی در مناطق زلزله زده خوی به پایان رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: برای بازسازی هم پروانه ساختمانی ۲۴۹ واحد مسکونی در روستا‌های خسارت دیده از زلزله صادر شده است.

براساس آخرین ارزیابی‌ها در مناطق زده شهرستان خوی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مرمت، بازسازی و نوسازی خواهد شد.

ساعت ۳:۵۱ بامداد چهارشنبه ۱۳ مهر ماه امسال بود که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر مناطقی از بخش مرکزی خوی را لرزاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.