مادران بوشهری در دوره‌های رایگان فرزند پروری شرکت کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: والدین، به‌خصوص مادر، قبل از تصمیم برای باردارشدن، در دوره‌های فرزند پروری شرکت کنند.

دکتر قاسم برجوئی‌فرد گفت: این آموزش‌ها در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت سطح استان و در سطح کلیه واحد‌های محیطی بهداشتی استان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

او به مناسبت هفته ملی زنان بیان کرد که تعلیم و تربیت درست فرزندان و اجرای سبک زندگی سالم در خانواده، در صورتی محقق می‌گردد که سواد سلامت زنان ارتقا یابد؛ به همین منظور، آموزش خود مراقبتی و ارتقا سواد سلامت در زنان از برنامه‌های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است.

این مقام مسئول بهداشت با بیان اینکه زنان عهده‌دار پرورش نسل آینده هستند عنوان کرد که مهم‌ترین دوره شکل‌گیری شخصیت و تعلیم هر انسانی، دوران کودکی اوست؛ و بیشترین مسئولیت تعلیم و تربیت کودک نیز بر عهده مادر است؛ مادر می‌تواند با تعلیم صحیح باعث رشد، پویایی نسل آینده و اعتلای جامعه گردد.

دکتر برجوئی‌فرد تأکید کرد که در همه جوامع بشری نقش مادر بسیار مهم است و گفت: این مادران هستند که در طول روز زمان بیشتری را با فرزند در ارتباط هستند و با آموزش اصولِ کلی زندگی به کودکان، زمینه شکل‌گیری شخصیت در فرزندانشان را فراهم می‌کنند.

هفته سلامت بانوان ایران که هرساله در هفته آخر مهرماه (۲۴ تا ۳۰ مهر) برگزار می‌شود.
شعار امسال هفته "سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان " است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.