فرمانده مرزبانی فراجا:

مرز‌های ایران امنیت خوب و پایداری دارند

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۶ استان مجموعه مرزبانی مستقر است گفت: ۹۷ درصد از مرز‌های کشور در اختیار نیرو‌های مرزبانی قرار دارد.

سردار احمدعلی گودرزی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی دغدغه‌ای نسبت به خراسان جنوبی ندارد چرا که مرز‌های خراسان جنوبی نفوذناپذیر است و با وجود نیرو‌ها و مردم متدین در این استان هیچ مشکلی در این استان وجود ندارد و نظم به معنای واقعی در این استان پیاده شده است.

وی افزود: انسجام نیرو‌های امنیتی با مردم افزایش یافته و مرز‌های ایران اسلامی از وضعیت پایدار و امنیت خوبی برخوردار است و در جهت اغتشاشات اخیر یک گروه هفت نفره از معاند را توانستیم در ۳۱ شهریور با سلاح‌های انتحاری و مواد منفجره با کمک مردم دستگیر کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه قریب به سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرز‌های ایران جهت شرکت در اربعین حسینی عبور کردند و مقام معظم رهبری در این زمینه قدردانی داشتند افزود: خراسان جنوبی یک استان شهیدپرور و ولایت مدار است و در این حفظ ارزش‌های ولایتی در اولویت قرار دارد.

گودرزی با اشاره به اربعین حسینی ادامه داد: هر چند اتفاقات اخیر، ماموریت سنگین اربعین حسینی را به کام مرزبانان تلخ کرد، اما امسال مجموعه مرزبانی دیپلماسی قوی با کشور عراق داشت و ۵۳ جلسه با کلانتری‌های عراقی و فرماندهان مرزبانی برگزار کردیم.

فرمانده مرزبانی فراجا بیان کرد: وجود روحانیت در این استان مایه خیر و برکتی است و سبب شده تا خراسان جنوبی یک استان امن از نظر تحلیل نظامی شناخته شود و نشان می‌دهد که مجموعه انتظامی کشور و مجموعه‌های فرهنگی استان در زمینه تولید امنیت پایدار نقش خوبی را ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموعه مرزبانی در یکم تیر ۱۳۹۸ ساختارش تغییر یافت افزود: این مجموعه ارتقا پیدا کرد و اکنون در ۱۶ استان مجموعه مرزبانی مستقر است و بعد از چین و روسیه ما بیشترین همسایه را در اطراف خود داریم و ۹۷ درصد از مرز‌های کشور در اختیار نیرو‌های مرزبانی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار