سخنگوی طالبان:

آمریکا از ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان سود نخواهد برد

سخنگوی طالبان از سیاست های آمریکا در قبال افغانستان انتقاد کرد و گفت آمریکا از ناامنی در افغانستان سودی نمی‌برد.

سخنگوی طالبان با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال افغانستان، گفت: این کشور از ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان سود نخواهد برد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: امنیت، ثبات و رونق اقتصادی افغانستان به‌ نفع همه‌کشورها از جمله آمریکا است و همین‌گونه ناامنی، بی‌ثباتی و تضعیف حکومت کنونی تاثیرات منفی بر امنیت و ثبات همه‌ کشورهای جهان خواهد گذاشت.

مجاهد گفت: طالبان می‌خواهد یک عضو قابل اعتماد و مثبت جامعه جهانی باشد و در کنار سایر کشورهای جهان به‌گونه مسالمت‌آمیز زندگی کند.

به گفته مجاهد، هم اکنون تعامل بسیاری از کشورهای منطقه به‌شمول کشورهای عربی با طالبان رسمی است اما رسمیت این تعامل اعلام نشده است.

مجاهد گفت: طالبان به تعهداتش به جامعه جهانی پایبند است و همه تعهدات خود را گام‌ به گام عملی می‌کند و نمی‌گذارد امنیت هیچ‌کشوری از جانب افغانستان تهدید شود.

با گذشت بیش از یکسال از قدرت گرفتن دوباره طالبان در افغانستان، هنوز هیچ کشوری بطور رسمی طالبان را به رسمیت نشناخته است. تشکیل دولت فراگیر، احترام به حقوق شهروندان بویژه حق تحصیل دختران و حق کار زنان از مهمترین خواسته های جامعه جهانی از طالبان است. 

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، مجاهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار