تلاش دستگاه‌های متولی فرهنگ در مسیر افزایش بصیرت جوانان

رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان گفت: همه دستگاه‌های متولی در بحث فرهنگ باید برای آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

عباس صفدری، در جلسه شورای فرهنگی جهاد دانشگاهی، گفت: باید از فرصت‌هایی که پیش روی ماست به گونه‌ای استفاده کنیم که همه بتوانند در سطح جامعه و حتی دانشگاه‌ها به خوبی از آن بهره‌مند شوند.

صفدری ادامه داد: آنچه امروز در سطح جامعه، دانشگاه‌ها و فضای فرهنگی شاهد هستیم و در واقع به عنوان نیاز اساسی جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود احساس نیاز این طیف سنی به آشنایی هر چه بیشتر با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: باید از فضا و فرصت‌های بسیار باارزشی که در اختیار داریم نهایت استفاده را کنیم به گونه‌ای که فرزندان، نوجوانان و جوانان در سطح جامعه و خصوصاً دانشگاه‌ها بیش از پیش با معارف اسلامی و قرآنی آشنایی پیدا کنند که قطعاً تعمیق معرفت آن‌ها در ابتدا، به آرامش روحی و روانی خود ایشان و پس از آن، به شادابی روحیه جامعه خواهد انجامید.

صفدری با اشاره به اغتشاشات و رفتار‌های هیجانی برخی افراد سودجو در آسیب زدن به اموال عمومی، گفت: آسیب زدن به اموال عمومی، به بهانه اعتراض، کاری بسیار اشتباه و رفتاری ناصواب است و چه بسا خیلی از گرفتاری‌ها، اغتشاشات و کار‌های هیجانی که شاهد آن هستیم به عدم توفیقاتی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفته، برمی‌گردد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی در بحث فرهنگ باید به منظور افزایش بصیرت و آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان همچنین بازگشایی دانشگاه‌ها را، به عنوان فرصتی بسیار خوب به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: باید با احساس مسئولیت، روحیه جهادی و با جدیت هرچه تمام‌تر انجام فعالیت‌های مذهبی را در دستورکار قرار بدهیم تا بتوانیم به رسالت جهادی خود عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار