روسیه: حملات اوکراین به خرسون را مهار کردیم

روسیه از مقابله با حملات موشکی اوکراین به خرسون خبر داد.

دولت روسیه صبح امروز (چهارشنبه) از مقابله با حملات اوکراین با موشک‌های هیمارس (HIMARS) به خرسون خبر داد.

به گزارش عرب نیوز، روسیه می‌گوید ۶ موشک از نوع هیمارس به سمت پل «آنتونوفسکی» در خرسون پرتاب شده بود که همگی خنثی شدند و همچنین «یک پهپاد در نزدیکی فرودگاه بلبک در کریمه سرنگون شد. اوکراین نیرو‌های زیادی را برای آماده شدن برای حمله در خرسون بسیج می‌کند.»

پیشتر در دوشنبه هفته جاری روسیه حملات پهپادی به اوکراین انجام داد که به زیرساخت‌های انرژی ضربه زد و پنج کشته بر جا گذاشت. اوکراین مدعی است که این پهپاد‌ها از نوع «تهاجمی شاهد-۱۳۶» ساخت ایران هستند. پس از این حملات کی‌یف با مطرح کردن این ادعا‌ها خواستار قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران شد.

از همین رو قرار است امروز در شورای امنیت نشستی میان آمریکا و متحدانش، یعنی فرانسه و انگلیس به شکل غیرعلنی برگزار و درباره ادعای استفاده از پهپاد‌های ایرانی مذاکره شود.

البته این ادعا‌ها را روسیه و حتی پنتاگون آمریکا هم رد کرده‌اند، به طور مثال، «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این باره گفت: «اطلاعاتی در اختیار نداریم که فروش تسلیحات از ایران به روسیه را تایید کند. من گزارش‌های رسانه‌ها را در این رابطه دیده ام. من هم اکنون اطلاعاتی را در اختیار ندارم که این موضوع را تایید کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار