صورت‌های مالی ۴۰۰ شرکت دولتی منتشر شد

وزیر اقتصاد گفت: وضعیت شرکت های دولتی اسفناک است اما با انتشار صورت های مالی و ایجاد شفافیت فساد را در این بخش کاهش خواهیم داد.

احسان خاندوزی گفت: وضعیت شرکت‌های دولتی بسیار اسفناک است اما تلاش می کنیم با ایجاد شفافیت، فساد کاهش یابد

به گفته‌  وزیر اقتصاد ودارایی یکی از اولین گام های ما این بود که با شفاف کردن صورت های مالی شرکت های دولتی، پاسخگویی مدیران را برگردانیم.

او می گوید: اموال عمومی مردم دست مدیرانی قرار داشت که در یک حاشیه امین و یک حیات خلوت تاریک مدیریت می کردند، زیان می ساختند و برای خودشان پاداش تعیین می کردند اما ما تلاش کردیم این تاریک خانه را کاملا شفاف و شیشه ای برای همه مردم باز کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: با  انتشار صورت مالی ۴۰۰ شرکت تلاش کردیم در قالب یک اقدام شفاف و با اصلاح مدیریت  شاهد فساد کمتری در این بخش باشیم.
او گفت: یکی از موضوعاتی  دیگری که امروز مطرح شد اظهار نظر رسمی و نماینده دولت  در طرح مالیات بر سوداگری و مالیات بر عایدی سرمایه بود که   سال های زیادی صاحب نظران اقتصادی  اعتقاد داشتند مسئله سوداگری و دلالی در کشور از طریق جریمه مالیاتی باید تنبیه شود و فعالیت ها و نقدینگی کشور به سمت اقتصاد مولد سوق پیدا کند

او گفت:امروز  مجلس مالیات بر سوداگری و وزارت اقتصاد در صحن علتی مطرح کرد و  وعده های دیگر اصلاح قانون مالیات های مستقیم و آن چیزی که در مالیات بر درآمد در کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب رسید اما نیاز به مصوبه مجلس دارد در صحن هیت دولت مطرح به عنوان لایحه به مجلس ارسال می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار