بیش از ۶۰ درصد مدارس آذربایجان غربی روستایی است

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰ درصد مدارس استان به تعداد سه هزار و ۱۰۰ مدرسه در مناطق روستایی قرار گرفته است.

افشین سنایی معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حدود ۱۸۲ هزار دانش آموز در سه هزار و ۱۰۰ مدرسه روستایی این استان تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ کلاس درس روستایی در سطح استان دایر است که سهم عمده‌ای از مجموع ۶۸۰ هزار نفری دانش آموزان استان در این کلاس‌ها مشغول تحصیل هستند.

سنایی با بیان اینکه دانش آموزان استان در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دوره پیش دبستانی و بزرگسالان در حال تحصیل هستند، افزود: برای تقویت مدارس روستایی و ارتقای کیفی آموزش در این مناطق تجهیز مدارس روستایی از نظر امکانات آموزشی، بهداشتی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هم اکنون کمبود سرانه آموزشی مهمترین موضوعی است که آموزش و پرورش استان با آن مواجه است و رفع این معضل برای بهبود روند فعالیت‌های آموزشی ضروری است.

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی استاندارد ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش آموز است، ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان ۳.۶ درصد و سرانه کشوری ۵.۲ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.