بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور/ دستگاه ها از جذب نخبگان امتناع می کنند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نزدیک به ده هزار نفر از نخبگان برای بازگشت به کشور اعلام آمادگی کرده اند.

ناصر باقری مقدم  گفت: در حال حاضر در بنیاد ملی نخبگان ۵۰ هزار نفر عضو هستند که حالت ایده آل  آن در حدود یک میلیون نفر است، باید برنامه ریزی خوبی در این خصوص انجام شود.
به گفته وی شغل، مهم ترین درخواست نخبگان است، ما از نخبگان به عنوان اعضای هیات علمی استفاده  می کنیم که بر اساس طرح شهید شهریاری این کار انجام می شود.
او افزود: سالانه هزار نفر از نخبگان در دستگاه های اجرایی جذب می شوند. در چند سال گذشته ۲۷۰۰ نفر از نخبگان به کشور بازگشته اند و نزدیک به ده هزار نفر از نخبگان برای برگشت به کشور اعلام آمادگی کرده اند که عمدتا این افراد در آمریکای شمالی و اروپا و در دانشگاه های خوب مشغول به فعالیت هستند.
باقری مقدم گفت: ردیف های خاصی جهت جذب نخبگان از سازمان استخدامی گرفته ایم. برخی از دستگاه ها از جذب نخبگان امتناع می کنند. در سال جاری بنا داریم ۴۰۰ حل مسئله در کشور را طراحی کنیم و در این خصوص تیم های نخبگانی را تشکیل  داده‌ایم که در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری هم مشغول به فعالیت خواهند شد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: دستکاه های مختلف از نخبگان باید مشاوره بگیرند و بنیاد ملی نخبگان پیگیر این موضوع است.
ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در شرکت های دانش بنیان در قالب طرح شهید طهرانی مقدم تسهیلاتی بابت جذب نخبگان به صورت قرض الحسنه داده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار