احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و بازگشت به چرخه تولید در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید خبر داد.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید خبر داد و گفت: ۱۸ هزار هکتار اراضی صنعتی در کشور برای احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی آماده سرمایه گذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: هدف و تلاش دولت در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، تمرکززادایی و برقراری توازن منطقه‌ای است تا سرمایه گذاری و تولید و اشتغال تنها در مرکز متمرکز نشود بلکه تمامی مناطق از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره لازم را ببرند.

رسولیان با بیان اینکه مناطق مرزی و محروم در اولویت سرمایه گذاری‌هاست، گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سایر استان‌ها به استان‌های محروم اختصاص داده شد و امسال هم ضمن کمک مالی به استان‌های مالی زمین مورد نیاز برای سرمایه گذاری تا پایان سال به سرمایه‌گذران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

او می‌گوید: هم اکنون ۸۴۸ شهرک و نواحی صنعتی با ۵۰ هزار واحد صنعتی در تولید و اشتغال فعال است که زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها فراهم بوده و تلاش می‌شود خلاء‌ها و نارسایی‌های موجود در برخی شهرک‌ها در ارتباط با زیر ساخت‌ها نیز برطرف شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور از احیای ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و بازگشت به چرخه تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: امسال برای احیا و بازفعال سازی یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هدف‌گذاری شده که با احیای این تعداد واحد، پیش‌بینی می‌شود برای ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

رسولیان درباره خلع ید طرح‌های راکد در شهرک‌های صنعتی افزود: سال گذشته ۹۹۰ هکتار اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی و از اول امسال تاکنون هم ۴۰۰ هکتار اراضی راکد خلع ید شده است.

او با بیان اینکه مشکل تامین مالی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط برطرف می‌شود، افزود: برای تامین مالی بنگاه‌ها باید راهکار اساسی اندیشیده شود و سهم بخش صنعت از تسهیلات بانک‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور اظهار کرد: وزارت صمت، روش تامین مالی زنجیره‌ای را شروع کرده تا سرمایه در گردش بنگاه‌ها تا سه برابر تامین شود، اما هنوز برخی از بنگاه‌ها با این روش آشنا نیستند.

رسولیان افزود: تامین زنجیره ارزش در بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید کل زنجیره را در حوزه‌های مواد اولیه، خدمات پس از فروش و بازاریابی تقویت کرد.

در این جلسه که با حضور سید حامد عاملی استاندار اردبیل و فعالان بخش خصوصی استان برگزار شد، مشکلات بخش خصوصی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.