استاندار گیلان:

دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بخش تعاونی و مردم سازی اقتصاد دارد

استاندار گیلان گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی در استان گیلان با شتاب مناسبی فراهم شده و تداوم دارد.

دکتر اسدالله عباسی در دیدار رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی گیلان و تاکید بر مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت از جمله راه آهن رشت-کاسپین در استان گیلان به عنوان دروازه تجارت و تعامل ایران با کشور‌های همسایه، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بخش تعاونی و مردم سازی اقتصاد داردکه فرصت مناسبی برای رشد و ارتقای ظرفیت‌های تعاونی‌ها به عنوان بازوی استوار و توانمند دولت است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، رویکرد به تعاونی‌ها تغییر کرده است، افزود: رییس جمهوری به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش تعاون اعتقاد دارد و درصدد است تا توسعه و تعالی بخش تعاون به درستی محقق شود.

استاندار گیلان گفت: برگزاری نمایشگاه و تقویت صادرات به کشور‌های همسایه از جمله روسیه، یکی از مأموریت‌هایی است که در این حوزه تعریف شده و امور مربوط به واردات و صادرات را تسهیل می‌کند.

دکتر عباسی افزود: در این راستا، زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی در این استان به منظور جذب مطلوب‌تر سرمایه گذاران و نیز توسعه تجارت با کشور‌های همسایه با شتاب مناسبی فراهم شده و تداوم دارد.

رییس اتاق تعاون ایران گفت: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تاکید بر مردمی سازی اقتصاد امری است که در اقتصاد تعاونی تجلی می‌یابد.

بهمن عبداللهی، گسترش الگوی اقتصاد تعاون را راهکاری پویا و مؤثر در راستای برون‌رفت از گره‌های اقتصادی برشمرد و افزود: توجه و اهتمام دولت سیزدهم به بخش تعاون و تاکید بر مردمی‌سازی اقتصاد که در اقتصاد تعاونی تجلی می‌یابد، فرصت مغتنمی را در اختیار جامعه تعاون قرار می‌دهد تا با رشد و ارتقای ظرفیت‌های خود، بازوی استوار و توانمندی در کنار دولت باشند.

وی گفت: اتاق تعاون ایران به‌عنوان متولی غیردولتی بخش، تمامی مساعی خود را باهدف تسهیلگری و زمینه سازی حضور قدرتمندانه تعاونی‌ها در بازار‌های هدف صادراتی کرده و بر آن تاکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.