کسب رتبه اول چهارمحال و بختیاری در تحقق اهداف صادراتی

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های تولیدی این استان جزو صادرکنندگان برتر کشوری شناخته شدند و به همین دلیل چهارمحال و بختیاری در تحقق اهداف صادراتی رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.

سجاد رستمی اظهار داشت: شرکت برفاب در جمع هشت صادرکننده برتر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱.۲ درصد واحد‌های صنعتی فعال کشور در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، اضافه کرد: ۹۶۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد که با بازسازی و نوسازی آن‌ها تلاش داریم به سمت تولید باکیفیت و صادرات‌محور حرکت کنیم.

رستمی اظهار داشت: دو هزار طرح صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری اسمی ۵۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی بیش از ۳۱ هزار نفر در حال اجرا است که ۴۰۰ مورد آن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه از ۱۵۶ معدن موجود در چهارمحال و بختیاری ۱۳۲ مورد فعال است، گفت: در سال ۹۸، ۴۸ درصد از معادن استان فعال بود، اما در حال حاضر ۷۹ درصد از معادن فعال شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: اولویت ما در بحث معادن جلوگیری از خام‌فروشی است در این راستا واحد سفیددشت تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا با فرآوری و تولید منیزیم این امر را تحقق بخشیم.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار واحد صنفی در استان ادامه داد: چهار طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر در هر واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار