وزیر جهادکشاورزی:

مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستم

ساداتی نژاد گفت: مخالف قیمت دستوری هستم، ولی در اجرای اصلاح اقتصادی کنترل قیمت‌ها برای عبور از گردنه سخت ضروری است

وزیر جهاد کشاورزی در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: اصلاح اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به منزله یک جراحی ضروری برای تامین سلامت بود و دولت با تمام ظرفیت برای رفع مشکلات و حمایت از کشاورزان پای کار است.

وی با بیان اینکه دامداران در جریان جراحی اقتصادی دچار مشکل شدند، افزود: دولت با اجرای طرح‌های بنیادی مانند خرید تضمینی دام و تامین نهاده دامی به دنبال رفع مشکل این قشر شریف و با وجدان است که با وجود مشکلات تولید را رها نکردند و برای تامین امنیت غذایی جامعه پای کار هستند.

وی تاکید کرد: شرایط دشواری است و دامداران شرایط سختی را می‌گذرانند و دولت این همراهی بهره‌برداران در بخش تولید دام و طیور را فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ و تخم‌مرغ نیاز روزانه مردم است، افزود: مصرف‌کننده و تولیدکننده به تغییر قیمت حساس هستند و سال گذشته درست در روز‌های آغاز به کار دولت سیزدهم اصلاح قیمت‌ها اعمال شد، که اتفاقا نشان از رویکرد دولت به جراحی اقتصادی برای بهبود است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: مجبوریم در تعیین قیمت‌ها به حفظ قدرت خرید مصرف‌کننده توجه داشته باشیم و اصلاح قیمت در صنعت طیور با مشورت با اتحادیه در مرحله جمع‌بندی است.

وی افزود: دولت در صنعت مرغ بدهی زیادی داشت که ۶۵ درصد بدهی با تامین نهاده تهاتر کرد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: مجموع بدهی به صنعت طیور ۱۴۵ میلیارد تومان بود که تاکنون ۹۰میلیارد تهاتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار