امام جمعه اصفهان:

دشمن امید داشت که در مسائل اجتماعی و ایجاد تفرقه علیه نظام پیروز شود

امام جمعه اصفهان گفت:دشمن در جنگ نظامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی که از نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده بود امید داشت که در مسائل اجتماعی و ایجاد تفرقه علیه نظام پیروز شود.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: همه اعمال خیر و جهاد فی سبیل الله همچون قطره آبی در مقابل اقیانوس است.

او افزود: جهاد اسلامی خود از بالاترین اعمال خیری است که براساس عشق و علاقه به وجود می‌آید و به تعبیر شهید سردار سلیمانی، کسی در جهاد شهید نمی‌شود مگر آنکه پیش از آن در زندگی شهید شده باشد.

امام جمعه اصفهان افزود: دل باید در گرو خداوند باشد و امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد تا جهادگر تربیت شود و به جهاد در راه خدا برود، ارزش و اهمیت ارتش و نیرو‌های مسلح ایران نسبت به دیگر نیرو‌های مسلح جهان، همین موضوع دل در گرو خدا داشتن رزمندگان است.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: دل‌های مردم جامعه را باید معطوف خدا کرد که تحقق این مهم نیازمند یک همت همگانی است و نمی‌توان انتظار داشت فقط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدام کند و مابقی ارکان جامعه ساکت باشند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نباید از وقوع اتفاقات اخیر ترسید، گفت: دشمن در جنگ نظامی و اعمال تحریم‌های اقتصادی که از نظام جمهوری اسلامی ایران شکست خورده بود  امید داشت که در مسائل اجتماعی و ایجاد تفرقه علیه نظام پیروز شود، اما باتوکل برخدا، شکست آن‌ها را در این اغتشاشات دیدیم.

او افزود: یکی از راهکار‌ها برای جبران مافات گذشته، محله محوری است، جوانان هر محله را شناسایی و با اقشار مختلف محله گفتگو کنیم و مساجد را رونق بخشیم، باید امامان جماعت شرایط کنونی انقلاب و نظام و جهان را برای نوجوانان توضیح بدهند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: امامان جماعت مساجد فقط به بیان احکام و نماز نپردازند، از عدالت اجتماعی ایجاد شده در کشور، دستاورد‌های انقلاب در بعد علمی، جاده کشی و راه‌سازی، توزیع برق در همه کشور، گسترش دانشگاه ها، توجه به اقصی نقاط کشور و روستا‌ها نیز سخن بگویند.

بنا به پیشنهاد آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با حکم آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام محسن مظاهری به عنوان دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان منصوب و از تلاش‌های حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد تقدیر شد.

حجت الاسلام مظاهری پیش از این مسئولیت معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان را بر عهده داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.