اجرای بیش از یک هزار و ۲۰۰ برنامه ورزشی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی یک هزار و ۲۵۱ برنامه ورزشی در حوزه قهرمانی، همگانی، فرهنگی و جوانان تدارک دیده شده است.

آقای ستوده نژاد گفت: چند روز قبل دوره داوری جهانی برای ۲۵ داور با حضور سه مدرس خارجی و همچنین رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه در آذربایجان شزقی برگزار شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان داشت: در طول مهر ماه که یکی از سنگین‌ترین ماه‌های کاری اداره کل ورزش و جوانان استان در عرصه ورزشی بود تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان را پشت سر گذاشتیم و همچنین تور دوچرخه سواری مرند – ارس را برگزار کردیم.

آقای ستوده نژاد اضافه کرد: در کنار این برنامه‌های ورزشی، مسابقات استعداد‌های برتر که در هشت رشته ورزشی در بخش پسران و ۱۹ رشته ورزشی در بخش دختران در سراسر کشور دنبال می‌شود در استان آذربایجان شرقی در ۲ رشته دواتلون و دوچرخه سواری هم در بخش پسران و هم در بخش دختران میزبان مسابقات بودیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با اشاره به اظهارات استاندار آذربایجان شرقی نسبت به کمبود سخت افزار‌های ورزشی استان در طول سال‌های گذشته، توضیح داد: آقای استاندار خواستار توزیع عادلانه سخت افزار‌ها و اماکن ورزشی در بین شهرستان‌های استان بوده اند که قصد داریم ابتدا پروژه‌های نیمه تمام سطح استان را به مرحله پایانی برسانیم و سپس آمایش سرزمینی انجام بدهیم تا اختصاص امکانات هر شهرستانی نسبت به ظرفیت‌های همان شهرستان انجام بگیرد.

آقای ستوده نژاد در خصوص تعداد پروژه‌های نیمه تمام سطح استان اذعان داشت: حدود ۴۵ طرح نیمه تمام وجود دارد که در این بین هم پروژه‌های ملی، استانی و هم تعداد بیشتری از اماکن ورزشی مثلا ورزشگاه‌های بالای پنج هزار نفری در دست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می‌باشد تعدادی از این اماکن نیز به مرحله اتمام رسیده ولی نواقصاتی دارند که باید رفع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.