تعریف رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای با توجه به بازار کار

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: رشته‌های جدید فنی و حرفه‌ای باید با دورنمای بازار کار تعریف شوند.

یوسف نوری  اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با دورنمای بازار کار به تعریف رشته‌های جدید بپردازیم.

وی گفت: طرح‌های کلان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با حضور همه ذی‌نفعان این آموزش‌ها تشکیل و تصمیم‌گیری شود.

نوری تصریح کرد: باید استعداد‌های دانش آموزان شناسایی‌ شده و بر این اساس وارد رشته‌های مختلف در دوره متوسطه دوم شوند.

وی ادامه داد: برای انجام هر کاری باید مهارت داشت؛ اما تصور این‌ که در هنرستان می‌توانیم مهارت ایجاد کنیم، تصور غلطی است. مهارت‌آموزی و مهارت ورزی باید از دوره کودکی آغاز شود و علاقه به یادگیری مهارت و ابزار در این دوره باید در کودکان شکل‌گرفته و ایجاد شود.

نوری با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید سند چشم‌انداز داشته باشند، اظهار کرد: کودکان از دوره کودکی باید آموزش مهارت ببینند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این که باید بازنگری در کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای برای این که کاربران بتوانند از آن راحت‌تر استفاده کنند، انجام شود، اظهار کرد: با گسترش محیط‌های یادگیری دانش آموزان تمایل بیشتری به یادگیری خواهند داشت.

در ابتدای این نشست محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه با بیان این که ضرورت آموزش‌های فنی حرفه‌ای بر همه روشن است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تسریع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل ستادی برای هماهنگی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش‌وپرورش ضروری بود.

وی اظهار کرد: در راستای تغییر حکمرانی، باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سمت نیاز‌های بازار کار پیش روند و در همین راستا باید مشارکت دست‌اندرکاران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را ایجاد کنیم. در چند ماه گذشته به میزان ۲ درصد آموزش فنی و حرفه‌ای را در کشور افزایش داده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری برای اولین بار سرانه ویژه‌ای برای هنرستان‌ها پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار