شیراز میزبان جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز آموزش شهروندی برای تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت پذیر را از جدی‌ترین تکالیف شهرداری برشمرد.

مصطفی مشفقیان، هدف اصلی "جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز" را آموزش شهروندی و آماده سازی شهروندان به ویژه کودکان کلان شهر شیراز برای ورود به عرصه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواند.

او، آموزش شهروندی برای تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت پذیر را از جدی‌ترین تکالیف شهرداری برشمرد و گفت: سازمان فرهنگی در این راستا اقدامات گسترده‌ای را طراحی کرده و مسیری را پیش گرفته تا با قوتی افزون در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، فرهنگ آپارتمان نشینی، ترافیک و حمل و نقل شهری، حفظ باغات و فضای سبز، پسماند و بازیافت و... قدم بردارد.

معاون شهردار شیراز گفت: برنامه‌های دیگری نیز برای قشر‌های مختلف در دستور کار داریم، تصور بر این بوده که مهم‌ترین قشر جامعه که بتوان در حوزه فرهنگ سازی روی آن‌ها اثرگذاری بیشتری داشت کودکان هستند که در این جشنواره نیز تمرکز اصلی بر کودکان است.

مشفقیان گفت: این جشنواره به صورت نمایش‌های خیابانی و همچنین نمایش‌های عروسکی بوده تا اثرگذاری و جریان سازی گسترده تری را در میان کودکان شیرازی داشته باشد.

محمد زنده دل رئیس اداره فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص جزییات این جشنواره، گفت: از تابستان امسال، فراخوان جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک در رسانه‌های کشوری منتشر شد و در نهایت بیش از ۱۲۰ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه ارسال شد.

او گفت: در بازبینی و داوری اولیه، ۲۰ اثر برتر در حوزه‌های متفاوت نمایشی شامل نمایش‌های خیابانی، عروسکی و عروسک‌های غول پیکر انتخاب شدند که از یک تا پنجم آبان ماه؛ همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در پنج محل مشخص شده به صورت میدانی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به وسعت برگزاری نمایش پیش بینی می‌شود که روزانه ۱۰ هزار نفر از شهروندان برای تماشای نمایش حضور به هم رسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار