معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد:

هدف اصلی مدارس سما، مهارت آموزی در کنار آموزش است

المدرسی گفت: فعال سازی مدارس سما در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه‌ها زنده شد و هدف اصلی ما در مدارس سما، مهارت آموزی در کنار آموزش است.

سید علی المدرسی معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: هم اکنون ۷۷۷ مدرسه سما در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور فعال است و از ۱۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هشت واحد دارای مدرسه سما هستند.

او با اشاره به استراتژی‌های جدید مدارس سما در کشور تصریح کرد: از مهمترین استراتژی‌های ما تغییر روش‌های تربیتی است که با طرح مهارت‌های زندگی وارد آن شده ایم.

المدرسی به تشریح این استراتژی پرداخت و گفت: برای مثال در روش‌های تربیتی قبل، انجام فعالیت‌های مربوط به زندگی و خانواده برای یک دانش آموز نوعی تنبیه محسوب می‌شد، اما در روش جدید تربیتی، کار درون خانه زمانی به دانش آموز داده می‌شود که انجام آن برایش تشویق داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: سما در برنامه‌های جدید خود مهارت‌های بیست و پنج گانه زندگی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

 المدرسی یکپارچه سازی مدیریت منابع انسانی و توسعه و تعمیق روابط با خانواده‌ها را از دیگر استراتژی‌های سما عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌های در نظر گرفته شدنه تفاوت فعالیت مدارس سما با دیگر در مدارس در امر تربیت مشهود شود.

دبیر شورای هماهنگی و نظارت سما یزد با اشاره به موقعیت معدنی و صنعتی شهرستان بافق و فرهنگ متعالی مردمان بافق گفت: یکی از استراتژی‌های دانشگاه آزاد تربیت نیروی کار ماهر است که با برنامه ریزی‌های جدید مبنی بر هنرستان‌های در جوار کارخانه و صنعت، دانش آموزان و دانشجویان در جوار صنعت به نیروی کار تبدیل شده و مدارک مرتبط با تحصیل خود را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار