بیش از ۱۳ هزار گدا از مناطق مختلف کابل جمع‌آوری شده است

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان گفت از ۱۳ هزار گدای جمع آوری شده از کابل، ۸ هزار و ۶۷۰ آن زنان هستند.

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان می‌گوید که به ریاست ملا عبدالغنی برادر آخند، کمیته جمع‌آوری گداها از آغاز این برنامه تا ۲۸ میزان سال‌روان، ۱۳ هزار و ۳۵۰ گدا را از مناطق مختلف شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که از میان گداهای جمع‌آوری شده ۸ هزار و ۶۷۰ آن زنان هستند که پس از ارزیابی ۳ هزار و ۱۲۳ تن آنان مستحق و ۵ هزار و ۵۴۷ تن دیگرشان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

در همین‌حال، از میان این گداها، هزار و دویست و دوازده تن آن مردان هستند که پس از ارزیابی ۴۳۰ تن آنان مستحق و ۷۸۹ تن دیگرشان گداهای حرفه‌ای گفته شده‌است.

هم‌چنان، در میان گداهای یاد شده ۳ هزار و ۴۶۱ کودک نیز شامل است که هزار و پانصد و هشتاد و نه تن آنان مستحق، هزار و هشتصد و شانزده تن گداهای حرفه‌ای و پنجاه و شش تن دیگر شان بی‌سرپرست هستند که کودکان بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده می‌شوند.

در این مراکز علاوه بر معاش کودکان بی‌سرپرست زمینه آموزش نیز برای شان فراهم می‌شود.

این در حالی است که جمعیت هلال احمر افغانی چندی پیش، روند توزیع کمک‌های نقدی به گداهای مستحق در شهر کابل را آغاز کرد که تاکنون صدها تن از این کمک‌ها مستفید شده‌اند. در این برنامه برای هر عضو خانواده‌های گدا دو هزار افغانی در هر ماه توزیع می‌شود.

برچسب ها: گدا ، کابل ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.