افزایش ۶ درصدی جابجایی کالا در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۶ درصدی حمل کالا در استان از طریق شبکه حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

کلیم اله وثوقی گفت: امسال جابجایی کالا و بار در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می شود، می گوید: بیشترین کالا در ۶ ماه نخست امسال به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، نمین و بیله‌سوار جابجا شده است.

او از صدور حدود ۱۶۳ هزار برگ بارنامه در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

وثوقی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و بیش از ۱۲ هزار راننده در استان می گوید: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از فعالیت ۹۰ شرکت حمل ونقل و ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل خبر داد و گفت: همچنین ۵۸ شرکت مسافربری نیز در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

او با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی مسافر و هفت درصدی تعداد سفر در استان اردبیل می گوید: امسال ضریب اشغال صندلی‌ها  نسبت به پارسال در استان اردبیل افزایش خوبی داشته است.

به گفته وثوقی، هفت پایانه مسافربری و هزارو ۲۳۱ ناوگان در بخش مسافر در استان اردبیل فعال است، و ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در نقاط مختلف استان به مردم و مسافران ارایه خدمت می کنند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.