شعله‌هایی گرما بخش که می‌توانند مرگبار باشند

شعله‌های آبی گاز به همان میزان که در فصل سرما ،گرما بخش هستند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد.

قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه دمای هوا رو به کاهش است و استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، گفت: شعله‌های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشند.

او با بیان اینکه در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود، افزود: برابر بررسی دقیق آمار و حوادث ناشی از سهل انگاری مشترکین در بکارگیری گاز طبیعی، متأسفانه عدم رعایت استاندارد‌های دودکش و شیلنگ بیشترین حادثه را در پی داشته است.

مایلی رستمی گفت: بکارگیری گاز طبیعی بدون رعایت نکات ایمنی حوادث جبران ناپذیری در پی داشته که نگاهی به حوادث گذشته نشان از سهل انگاری و عدم توجه به نکاتی است که در عین کوچک بودن، عدم رعایت آن جان چندین نفر را به کام مرگ کشانده است.

او افزود: جنس مناسب، عدم پاره گی، تعویض دوره ای، بکارگیری بست اطمینان، طول مناسب شیلنگ (از یک متر و ۲۰ سانتی متر بیشتر نباشد) و از استاندارد‌های الزامی شیلنگ و داشتن کلاهک H شکل، طول مناسب دودکش از سطح بام (یک و نیم متر)، تخصیص یک دودکش مجزا برای هر وسیله گازسوز، اطمینان از باز بودن مجاری دودکش از الزامات دودکش استاندارد می‌باشد.

مایلی رستمی، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از نشانه‌های عمومی مسمومیت‌ها برشمرد و افزود: حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از نشانه‌های اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌رود.

او گفت:چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

مایلی رستمی گفت: یکی از نکات بسیار ساده‌ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در نزدیکی بخاری است که می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار