مرمت تنها آب انبار زنده شهر اصفهان

مسئول عمران وخدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان از پایان عملیات مرمت و بازسازی آب انبار کازرونی اصفهان خبر داد.

سید محسن کاظمی طباء با اشاره به مرمت تنها آب انبار زنده شهر، احیای فضا‌های گردشگری و تاریخی را از رویکرد‌های مجموعه تخت فولاد برشمرد.

مسئول عمران وخدمات شهری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان مرمت جداره‌ها و کاشی کاری سرداب، استحکام بخشی سقف و بندکشی جداره‌های آب انبار را از جمله اقدامات مرمت این پروژه اعلام کرد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: بدنه و سقف آب انبار بر اثر عوامل جوی و عدم مراقبت‌ها و کنترل‌های سازه‌ای دچار فرسایش شده بود که با توجه به لزوم بهره مندی از ظرفیت گردشگری این اثر تاریخی، مرمت آن از ابتدای خرداد ماه در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی طباء در ادامه با اشاره به حساسیت و معماری تاریخی آب انبار از مرمت بنا توسط استادکاران حرفه‌ای در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

او در ادامه افزود: با توجه به سیاست‌های رونق گردشگری در مجموعه تخت فولاد، آب انبار کازرونی به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری تخت فولاد مورد بهره برداری و بازدید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مسئول عمران وخدمات شهری تخت فولاد اصفهان از اجرای نورپردازی و ایجاد دسترسی ویژه عموم در تنها آب انبار زنده شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.