تزریق بیش از ۱۴۹ میلیون دز واکسن طیور در کردستان

بیش از ۱۴۹ میلیون دز واکسن طیور در مزارع مرغ گوشتی کردستان طی ۶ ماهه اول امسال تزریق شد.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان اظهار داشت: بر اساس گزارش سامانه GIS در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۴۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۱۲ دز واکسن در مزارع مرغ گوشتی استان مصرف تزریق شده است.

دکتر صابر صلواتی افزود: نظر به الزام واکسیناسیون تزریقی نیوکاسل در تمامی واحد‌های پرورشی استان، علی رغم کاهش جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۷۷۴ دز واکسن تزریق شده که ۳۲ درصد رشد داشته است.

او یادآور شد: در مدت یاد شده ۴۸۲ هزار و ۲۳۵ دز واکسن آشامیدنی نیوکاسل مقاوم به حرارت در جمعیت طیور بومی استان تزریق شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی کردستان بیان کرد: سیاست این اداره کل در مهار و کنترل بیماری نیوکاسل با اقداماتی از قبیل عقیم سازی کود، محدودیت جوجه ریزی در کانون‌ها و ... موجب گردیده تعداد کانون‌های بیماری نیوکاسل از ۲۵۳ کانون و تلفات یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹۶ قطعه در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۲ کانون و تلفات ۲۰۹ هزار و ۹۲۶ کانون در سال جاری کاهش یابد.

او گفت: در این راستا، نظارت عالیه بر مراکز مایه کوبی در خصوص راستی آزمایی واکسیناسیون در مراکز پرورشی، مطابقت مستندات ثبت واکسیناسیون با سامانه GIS واحد‌های اپیدمیولوژیک، بازدید سرزده حین واکسیناسیون و نظارت بر عقیم سازی و سالم سازی کود پایان دوره، توسط کارشناسان ستادی اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.