واکنش وزیر ورزش به سلاح قرضی بانوی المپیکی

سجادی به خبر قرضی بودن سلاح هانیه رستمیان واکنش نشان داد.

حمید سجادی در مراسم افتتاح نخستین شعبه شورای حل اختلاف ویژه ورزش اظهار داشت: خوشحالم که به مهمترین بخش ورزش کشور توجه شده است تا بخش اعظمی از مشکلات ورزش کشورمان حل شود. سال‌ها منتظر چنین اتفاقی بودیم و این اتفاق امروز می‌تواند برای ورزش کشور ماندگار شود.

وی به لزوم چنین مرکزی در ورزش کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ورزشکاران به دلیل حوادثی دچار مشکل می‌شوند و فرد یا خانواده او ممکن است سال‌ها پیگیری کنند. این مسئله در مرکز تخصصی رسیدگی نمی‌شود و ممکن است چند سال طول بکشد؛ لذا چنین مرکزی در ورزش کشور لازم است. از زحمات شما در تسریع و تسهیل کار‌ها تشکر می‌کنیم و منتظر افتتاح سایر شعب هستیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: در همه اتفاقات ورزشی که منجر به بروز اختلافات ورزشی می‌شود، می‌توانیم یکی از بند‌های قانونی را حل مشکل از طریق شورای حل اختلاف در ورزش بگذاریم.

سجادی به خودکفا شدن در حل اختلافات ورزش تأکید و بیان کرد: وقتی خودمان توانایی حل مشکلات را داشته باشیم، می‌توانیم آن را بدون نیاز به مراجع بین‌المللی حل کنیم. امروز ثابت شده توفیقات ورزشی، نمادی از پیشرفت کشورهاست. مثلاً تیم ملی ایران عازم جام جهانی است؛ مسابقاتی در یک کشور همسایه. اینکه قطر از چند سال گذشته به دنبال میزبانی این بازی‌هاست، نشان می‌دهد فلسفه‌ای را دنبال می‌کنند و یکی از اهداف‌شان این است که نوعی از نماد ورزشی را به نمایش بگذارند.

وی به میزبانی یکی از کشور‌ها برای المپیک زمستانی اشاره کرد و گفت: در اخبار شنیدیم کشوری میزبانی المپیک زمستانی را برعهده گرفته است که برف ندارد؛ بنابراین همه دنبال این هستند که بگویند نمادی از پیشرفت هستند. ما در کشورمان توفیقات ارزشمندی داشتیم و در ورزش دنبال این هستیم که تسهیلات کار‌های ورزشکاران را در ابعاد مختلف به نمایش بگذاریم. یکی از این توفیقات هم افتتاح شعب حل اختلاف ویژه ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان عنوان کرد: امیدوارم این تعاملات بین وزارت ورزش و قوای سه‌گانه که دوشادوش دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند، اتفاقات خوبی را رقم بزند. جامعه ورزش هم قدردان این زحمات است و با جهاد تبیین، همه اتفاقات خوب را به اطلاع همه مردم برسانیم.

وی در خصوص اینکه هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک ایران را در پاریس کسب کرده، اما سلاح او قرضی بوده و درخواست کمک از وزارت ورزش دارد، گفت: وظیفه داریم از او حمایت کنیم. حتما و با کمال میل این کار را انجام می‌دهیم.

برچسب ها: وزیر ورزش ، سجادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار