طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری نیازمند تامین اعتبار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای مطالعه طرح جامع گردشگری این استان به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا جیلان اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها، توانمندی‌های مطلوبی در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش‌های تاریخی، ورزشی و طبیعی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری در استان، افزود: به‌همین منظور تهیه و تدوین طرح و سند جامع گردشگری این استان از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز‌های این حوزه به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


جیلان به برنامه‌ها و سیاست‌های مسئولان ملی و استانی در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در استان‌های مستعد مانند چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: در یک‌سال اخیر به‌منظور توزیع عادلانه امکانات و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان راه‌اندازی اردگاه‌های گردشگری در دستور کار گرفت.

وی افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوار‌های چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به‌منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان پیش‌بینی شده است.

جیلان ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی، نیمه‌دولتی، خصوصی و بنیاد‌های ملی در چهارمحال و بختیاری به رونق گردشگری و محرومیت‌زدایی از استان کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.