رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای:

استقبال از ورزش زورخانه‌ای یک دهم رشته‌های رزمی است

باران‌چشمه با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ هزار ورزشکار زورخانه‌ای در کشور فعالیت دارند، گفت: استقبال از این ورزش با وجود قدمت ۹۰۰ ساله در کشور، یک دهم ورزش‌های جدیدی مانند ووشو است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با بیان اینکه اعتبار مالی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اکنون ۹۰۰ زورخانه در کشور وجود دارد، در حالی که با توجه به وجود بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهر در کشور، نزدیک به ۵۰۰ زورخانه دیگر باید ساخته شود.

وی افزود: استان مازندران که مهد کشتی است، ۱۱ شهرستان زورخانه ندارد، اما وضعیت استان سمنان مطلوب است.

استان سمنان ۲۴ زورخانه فعال، ۱۲ داور، ۲۳ مربی و ۶۴ مرشد در ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اکنون بیشتر مخاطبان ورزش‌های زورخانه‌ای افراد مسن هستند و لازم است برای ورود جوانان، این ورزش وارد مدارس و دانشگاه‌ها شود.

باران‌چشمه ابراز داشت: حدود ۲۰۰ زورخانه کشور به دلیل نیاز به مرمت و یا تحت تاثیر شرایط کرونا همچنان بسته است و تلاش می‌شود تا جایی که هزینه‌ها یاری کند بازگشایی شوند.

وی افزود: تاکنون در حق این ورزش کم لطفی شده است، اما در یک سال گذشته برای جبران این کمبود‌ها تلاش شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: زورخانه محل عبادت و محل تربیت بزرگانی از جمله پوریای، ولی و غلامرضا تختی بوده است.

وی ابراز داشت: هیچ ورزش دیگری در دنیا نیست که ضرب، آهنگ، نوا، ذکر و تاکتیک داشته باشد و از این رو، ورزش زورخانه‌ای محل تربیت روح و جسم در کنار هم است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزش زورخانه‌ای تولیدکننده فرهنگ است و می‌تواند به سایر ورزش‌های کشور کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار