ضرر یک میلیون دلاری برای هر روز تاخیر تخلیه کشتی‌ها در بندر امام

بازرس کل استان خوزستان گفت: ۳۲ کشتی در لنگرگاه بندرامام خمینی (ره) منتظرپهلودهی و تخلیه هستند که هزینه روزانه جریمه تاخیر یا دموراژ آن‌ها حدود ۱ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

محمد آقاجری بازرس کل استان خوزستان در حاشیه نشست بررسی تسهیل خروج کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با شرایط پر شدن ۹۰ درصدی انبارهای کالای اساسی در بندر امام مواجه هستیم، تجربه سال گذشته را داریم که برخی کالاها به دلیل ماندگای در انبار دچار خودسوزی شدند و زمانی که این اتفاق رخ دهد دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: کالایی که بیش از دو تا سه ماه در انبار بماند دچار آفت و گاهی خودسوزی می‌شود، نمونه‌ای را داشتیم که محموله ذرت فاسد شد و زحمات و هزینه‌های زیادی را برای مرجوع کردن به خارج کشور به همراه داشت.

آقاجری بیان کرد: ماندگاری کالا در انبارهای بندر از هر لحاظ مناسب نیست و باید تصمیمی گرفته شود تا هرچه سریعتر از بندر خارج شود.

بازرس کل استان خوزستان با اشاره به ۳۲ کشتی حامل کالا در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) گفت: حجم بالایی از شناورها در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) منتظر رفع مشکل اسنادی و پهلوگیری و تخلیه کالا هستند که مشکل اصلی تخصیص ارز است.

وی افزود: حتما لازم است مسئولان عالی کشوری در این رابطه تصمیم مورد نیاز را بگیرند و به دلیل اینکه جریمه تاخیری که به کشتی‌ها داده می‌شود مبلغ بسیار قابل توجهی است.

وی در پایان گفت: ۳۲ کشتی در لنگرگاه بندر امام داریم و روزانه برای تاخیر به هر کشتی ۲۵ هزار دلار جریمه باید پرداخت شود، چه کشتی مربوط به بخش خصوصی باشد و چه دولتی، در مجموع نزدیک به ۱ میلیون دلار هزینه تاخیر و دموراژ کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.