کاهش تمایل به خدمت سربازی در آلمان پس از جنگ اوکراین

پس از شروع درگیری‌ها در اوکراین درخواست برای خدمت سربازی در آلمان به شدت کاهش یافته است.

 نشریه دی سایت آلمان گزارش داد از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تعداد درخواست‌ها برای اجتناب از خدمت سربازی در ارتش آلمان به شدت افزایش یافته است. 

بر اساس نامه وزارت دفاع آلمان به کمیسیون دفاع پارلمانی تعداد نیرو‌های ذخیره از ۱۰ نفر در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۰ نفر در هشت ماه اول سال افزایش یافته است. برای سربازان فعال، تعداد درخواست‌ها تا پایان مرداد ۱۳۶ مورد بوده است. در سال قبل ۱۷۶ درخواستبرای نیروی فعال در ارتش ثبت شده است.

در گروه افراد بدون خدمت سربازی، این تعداد از ۲۳ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۴۸۴ مورد افزایش یافته است. با این حال، خدمت اجباری در آلمان از سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق درآمده است.

 برای به دست آوردن ارزشی قابل مقایسه برای مخالفت با خدمت سربازی تعداد سربازان فعال و تا حدی نیز نیرو‌های ذخیره از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این زمینه، چپ‌ها از دولت فدرال آلمان انتقاد کردند. سویم داغدلن، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان در این باره گفت: نگرانی‌هایی درباره عواقب رویکرد تشدید نظامی گری دولت فدرال آلمان در اوکراین وجود دارد. 

او در ادامه گفت: هدف پنهان ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی برای ارتقای آلمان به یک قدرت نظامی بزرگ آشکارا در این شرایط زیر سوال قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار