امنیت غذایی مردم قم با رعایت اصول پدافند غیرعامل تامین می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: رعایت اصول پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی استان با جدیت دنبال و از این طریق امنیت غذایی مردم در شرایط مناسبی تامین می‌شود.

محمد رضا حاجی‌رضا گفت: توجه به مسأله پدافند غیرعامل ضمن کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری و توان بازدارندگی و همچنین تسهیل کننده مدیریت بخش‌های مختلف حوزه وسیع کشاورزی است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بدون شک با ورود علم و دانش و شناسایی نقاط آسیب پذیر و مقاوم سازی زیر ساخت‌های بخش کشاورزی استان و فرهنگ سازی برای ارتقای آستانه پایداری آن در شرایط بحرانی و حساس، آسیب پذیری این بخش مهم اقتصادی در مقابل تهدید‌های مختلف کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: در همین رابطه تلاش می‌کنیم زمینه آشنایی هرچه بیشتر همکاران و بهره‌برداران با مفاهیم، اهداف، رویکرد‌ها و راهبرد‌های مورد توجه برای رعایت اصول پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی فراهم شود.

حاجی رضا گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان رییس کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی در حوزه وسیع کشاورزی، برنامه‌های ترویجی متنوعی را برای تبیین هرچه بیشتر اصول پدافند غیر عامل در میان جامعه هدف خود تدارک دیده‌است که در قالب برنامه‌های جذاب فرهنگی، ورزشی و آموزشی ترتیب می‌یابد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی قم  تاکید کرد: جهاد کشاورزی قم همچنین در راستای حفظ و ارتقا امنیت شبکه یارانه‌ای این سازمان برای جلوگیری از حمله‌های سایبری و حفظ اطلاعات اداری، اقدام‌های لازم را در سطوح مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام داده‌است.

حاجی رضا ادامه داد: پایش تصویری وضعیت حفاظتی اماکن وابسته به سازمان جهاد کشاورزی و ارتقاء ضریب حفاظتی ساختمان سازمان جهاد کشاورزی استان، تهیه سند مقابله با تهدید‌ها در حوزه آفت و بیماری‌های گیاهی و نباتی و همچنین بیماری‌های مشترک انسان و دام در حوزه دامپزشکی، تهیه سناریو و اجرای مانور دورمیزی در زمینه تهیه و تامین کود شیمیایی به همت معاونت تولیدات گیاهی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، اجرای مانور اطفاء حریق به همت اداره کل غله و خدمات بازرگانی، برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در حوزه دام و دامپزشکی و مبانی پدافند غیرعامل و پدافند زیستی و حفاظت فیزیکی، تبلیغات محیطی با نصب بنر و پوستر توسط اعضاء کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی و اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون و سایت سازمان جهاد کشاورزی و ارسال پیامک به بهره‌برداران و همکاران از دیگر اقدام‌های انجام شده برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در حوزه کشاورزی قم است.

هشتم آبان ماه، سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرساله ایام نیمه آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت‌های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه‌های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود، همچنین شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها» برای هفته پدافند غیرعامل امسال انتخاب شده‌است.

بیش از ۱۴هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی درقم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار