مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مانور کنترل سیل در سد یامچی توسط گروه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طراحی و اجرا می‌شود.

علی حیدری گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته پدافند غیر عامل و به منظور حفظ و ارتقای آمادگی کارکنان، بررسی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، مانور کنترل سیل در سد یامچی توسط گروه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: هدف از اجرای این نوع مانور‌ها در پدافند غیر عامل شناسایی خطرات احتمالی و چگونگی مواجهه با آن‌ها است که با برگزاری این دست عملیات‌های فرضی خسارات احتمالی در هنگام وقوع حوادث طبیعی به حداقل می‌رسد.

حیدری ارزیابی توان عملیاتی را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و گفت: کاهش زمان، سرعت عمل در شرایط اضطراری، شناسایی نقاط ضعف و افزایش میزان آمادگی کارکنان، افزایش قدرت تصمیم‌‎گیری در شرایط اضطراری، بالا بردن میزان همکاری و ارائه راه حل رفع مشکلات به خصوص در حوادث غیر مترقبه از دیگر اهداف مهم برگزاری مانور پدافند غیرعامل خواهد بود.

او با بیان لزوم ارتقاء آمادگی دستگاه‌های درگیر در مانور جهت مقابله با حوادث احتمالی ادامه داد: ایجاد هماهنگی بین اعضای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب و برق استان‌های معین و شناخت بیشتر ایشان از ظرفیت‌های یکدیگر و آماده بکار نگه داشتن تأسیسات و تجهیزات موجود از دیگر اهداف این مانور خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.