دست انگلیس برای کمک‌های خارجی تا پنج سال دیگر کوتاه است

یک منبع آگاه می‌گوید به دنبال مشکلات مالی دولت انگلیس، نخست وزیر این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ بودجه کمک‌های خارجی را پایین نگه دارد.

گفته می‌شود ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس، در نظر دارد بودجه کمک‌های خارجی این کشور را تا سال ۲۰۲۷ پایین نگه دارد.

به گزارش رویترز، هزینه‌های دولت انگلیس برای کمک‌های خارجی در دوسال گذشته کاهش یافته و به ۰.۵ درصد از کل درآمد ملی رسیده است. دو سال پیش، دولت تصمیم گرفت میزان هزینه خود برای کمک به کشور‌های خارجی را کاهش دهد، زیرا  همه‌گیری کرونا، انگلیس را با مشکلات مالی جدی مواجه کرده بود. سخنگوی وزارت خزانه‌داری انگلیس، به تازگی در بیانیه‌ای در خصوص بودجه کمک‌های خارجی گفته است: «همه تصمیم‌های مربوط به مخارج دولت در این دور، توسط نخست‌وزیر در بیانیه پاییز بررسی خواهد شد».

سال گذشته، هنگامی که سوناک وزیر دارایی بود، گفته بود هزینه‌های خارجی باید تا سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ افزایش یافته و به ۰.۷ درصد از تولید اقتصادی بازگردد. با این حال، طبق گزارش وبگاه تلگراف، مقامات در حال بررسی تمدید پایین نگه داشتن کمک‌های خارجی تا سال ۲۰۲۷ هستند. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دولت انگلیس در حال کاهش هزینه‌ها و لغو قانون کاهش مالیات است. تصمیمات جدید دولت در میانه افزایش هزینه‌های وام مسکن، غذا، سوخت و گرمایش گرفته شده و گفته می‌شود بسیاری از خانواده‌ها را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان معتقدند سوناک، دولت را در میانه یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تحویل گرفته است و چالش‌های بسیاری بر سر راه نخست‌وزیری او خواهد بود.

گفتنی است، در حالی که بودجه کمک‌های خارجی به نام «توسعه بین‌المللی» در نظر گرفته شده است، گاردین در گزارشی اشاره می‌کند انگلیس بیشتر آن را در داخل کشور و برای اسکان پناهندگان اوکراینی مصرف می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار