۱۷۷ دستگاه خودروی قاچاقچیان مواد مخدر در آذربایجان‌غربی توقیف شد

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: در نیمه اول امسال در مجموع ۱۷۷ دستگاه خودروی متعلق به باند‌های قاچاق مواد مخدر شامل ۱۵۱ دستگاه توسط نیروی انتظامی و بقیه توسط سایر دستگاه‌ها، در این استان توقیف شده است.

سرهنگ رضا جباری، جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی افزود: همچنین در این مدت ۳۹ باند خرید و فروش انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها توسط نیروی انتظامی و اعضای کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر استان متلاشی شد.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲ تُن انواع مواد مخدر و پنج هزار و ۹۸۰ کیلوگرم انواع پیش ساز‌ها در این استان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۱۱۴ طرح در زمینه پاکسازی نقاط آلوده استان اجرا شده و ۲ هزار و ۵۸۵ نفر معتاد نیز در این راستا دستگیر شده‌اند.

سرهنگ جباری اضافه کرد: چهار هزار و ۴۹۸ فقره پرونده منجر به کشف توسط کمیته‌های شورای مبارزه با موادمخدر استان در زمینه عرضه و قاچاق مواد مخدر تشکیل شده که چهار هزار و ۳۷۸ مورد توسط نیروی انتظامی و بقیه به تعداد ۳۹ مورد توسط سایر اعضای کمیته انجام شده است.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی یادآور شد: در این مدت ۱۳۴ قبضه انواع اسلحه نیز از باند‌های موادمخدر کشف شده که ۱۲۳ مورد توسط نیروی انتظامی بوده است.

وی با اشاره به ۳۵۱ فقره طرح جمع آوری معتادان در استان گفت: در راستای طرح‌های جمع آوری و پاکسازی چهار هزار و ۷۴۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز ذیربط شد که یک هزار و ۲۹۵ نفر سهم مرکز استان و بقیه سهم شهرستان‌های تابعه بوده است.

سرهنگ جباری با بیان اینکه پذیرش معتادان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به سال قبل رشد ۴۴ درصدی داشته است، افزود: انتظار داریم بتوانیم ظرفیت بیشتری در جمع آوری و معرفی این افراد به مراکز درمانی داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.