راه‌اندازی بخش تجاری پایانه ریمدان نقش مهمی در تبادلات اقتصادی با پاکستان دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی بخش تجاری پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی بخش تجاری پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا بین ایران و پاکستان را فراهم می‌کند و در توسعه مبادلات اقتصاد ملی و محلی بسیار حائز اهمیت است.

جلال الدین قادری در نشست کارگروه مرز اظهارداشت: این اداره‌کل تلاش دارد به منظور توسعه تبادلات تجاری ایران و پاکستان بخش تجاری پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین را در اسرع وقت فعال کند.

وی بیان کرد: موقعیت ممتاز سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با آب‌های آزاد و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های بندری، جاده‌ای و ریلی در چابهار و تمایل کشور‌های هند و افغانستان جهت سرمایه گذاری در این بندر، نشان از اهمیت و جایگاه جنوب استان به عنوان یک مسیر امن جهت ترانزیت کالا به کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های واقع در کرانه‌های غربی ایران است از این رو این اداره کل تلاش دارد بخش تجاری پایانه‌های مرزی ریمدان و پیشین را فعال کند تا به توسعه اقتصادی استان کمک قابل توجهی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:خوشبختانه این اداره کل در مدت زمان اندک اقدامات ارزشمندی را در توسعه زیرساخت پایانه مرزی ریمدان نظیر راه‌اندازی ۱۴ گیت ورود و خروج، نصب دوربین، سایبان و ۶۰ سرویس بهداشتی انجام داد که نتیجه آن تردد تعداد قابل توجه زوار پاکستانی در ایام اربعین به کشور به بهترین نحو بود.

وی با قدردانی از کارکنان این اداره‌کل و شرکت‌های مسافربری جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در ایام اربعین امسال با اقدامات مطلوب ناوگان مسافربری جنوب استان ۲۹ هزار زائر پاکستانی به وسیله ۷۰۰ دستگاه ناوگان جابجا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار