سد سراب تلخ ۲۷ میلیون مترمکعب تخصیص دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد سراب تلخ در حال حاضر ۲۷ میلیون مترمکعب تخصیص دارد.

داریوش حسن‌نژاد گفت: با توجه به اینکه خرم‌آباد با چالش کم‌آبی مواجه بود جلسه‌ای با معاون وزیر داشتیم.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز و حفر ۱۰ حلقه چاه در این شهرستان به شرکت آبفا داده شد تا ظرف دو ماه این چاه‌ها حفر، تجهیز و پلمب کند و در مواقع اضطراری بتوان از آن‌ها برای سال‌های خشکسالی پیش آمده استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: از طرفی نیز پیگیر ساخت سد مخملکوه هستیم که هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا آب شرب پایداری برای اهالی شهرستان خرم‌آباد داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار کرد: شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد دو تصفیه‌خانه و سامانه انتقال و شبکه آبیاری و زهکشی دارند.

حسن‌نژاد عنوان کرد: شبکه آبیاری زهکشی مخملکوه از سد سراب تلخ آغاز می‌شود و به دنبال احیای آن هستیم با توجه به اینکه توانستیم تخصیص آن را مجدد برقرار کنیم.

وی ادامه داد: سد سراب تلخ در حال حاضر ۲۷ میلیون مترمکعب تخصیص دارد و به دنبال این هستیم که در موافقت نامه اولیه گنجانده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه این پروژه یک بار در طرح کاکارضا ماده ۲۳ را اخذ کرده است، افزود: هم سد مخملکوه و هم سد سراب تلخ در این موافقت‌نامه قرار دارند و مقدمات کار را با سازمان برنامه بودجه و مدیریت منابع آب ایران هماهنگ شده و پذیرفتند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: مشخصات سد را ارائه خواهیم داد تا بتوانیم به موافقت‌نامه سنوات گذشته اضافه شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار