دستگاه های متولی برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مشارکت کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های متولی برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تأکید کرد.

عباس‌زاده در نشست کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد از وظایف دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و در کارگروه استانی باید مجوز‌های قانونی ساماندهی را تصویب کنیم.

او با بیان اینکه برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید همه دستگاه‌های متولی در زمینه آرامش مردم مشارکت کنند افزود: شهرستان‌های یازده گانه خراسان جنوبی مقدمات ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را با راه‌اندازی پناهگاه به مسئولیت شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها فراهم کنند تا به بهترین نحو نسبت به کنترل جمعیت این حیوانات اقدام کنیم.

عباس زاده اظهار کرد: طی یک ماه آینده در کمیته تخصصی موضوعات مربوط به نحوه نگهداری و مدیریت نگهداری سگ‌های بلاصاحب به بحث گذاشته و پیشنهادات به کارگروه استانی ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های متولی تا جلسه بعدی در استان چند منطقه امن را برای رهاسازی سگ‌های بلاصاحب عقیم شده معرفی کنند.

او با اشاره به وجود ۶ منطقه عملیاتی برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در خراسان جنوبی بیان کرد: باید با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی در یک هفته آینده مدت زمان نگهداری بلاصاحب در مراکز مشخص شود.

عباس‌زاده گفت: در زمینه تزریق واکسن رایگان هاری، ضدعفونی و سم‌پاشی مراکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب به‌صورت رایگان اداره کل دامپزشکی استان اعلام آمادگی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه حیوانات ناقل بیماری در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان مهمترین مسئله سگ‌های ولگرد است که براساس قانون موظف هستیم با ایجاد پناهگاه‌های موقت و دائمی جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان را کنترل کنیم.

او اظهار کرد: اثر حیوانات ناقل بیماری بر زندگی انسان مشهود بوده و مهمترین آن‌ها سگ‌های ولگردی است که در سطح روستا‌ها و شهر‌ها پراکنده هستند.

عباس‌زاده گفت: وظیفه ما است که در حفظ و حراست از جان مردم و رعایت بهداشت عمومی جمعیت این حیوانات را کنترل کنیم و در این خصوص نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار