راهنمای ثبت‌نام در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای شرکت در نوبت اول این آزمون ثبت‌نام کنند.

روند ثبت‌نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از شامگاه یکشنبه (هشتم آبان) آغاز شد و داوطلبان آزمون سراسری فعلا تا ۱۵ آبان وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

داوطلبان باید قبل از آغاز فرآیند ثبت‌نام، سریال ثبت‌نام ۱۲ رقمی را به مبلغ ۱/۳۳۰/۰۰۰ ریال را از طریق سایت سنجش خریداری کنند.

مراحل ثبت‌نام با ارائه سریال ثبت‌نام ۱۲ رقمی و شماره تلفن همراه (متعلق به داوطلب یا بستگان درجه اول او) آغاز می‌شود.

به گفته احسان جمالی، معاون فنی و آمار سازمان سنجش آموزش کشور ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نام ممکن است و فعلا تا پنج بار ویرایش اطلاعات برای سیستم طراحی شده است؛ اما بهتر است داوطلبان در ثبت اطلاعات خود تا حد ممکن دقت کنند.

بر اساس این خبر داوطلبان باید در طول مراحل ثبت نام از فشردن دکمه بازگشت/ Back مرورگر خود و بازکردن بیش از یک صفحه مرورگر روی رایانه خودداری کرده و در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخورد کردند، پنجره‌های مرورگر را بسته و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز کنند.

ثبت نام داوطلب زمانی تکمیل می‌شود که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ثبت نام ۱۶ رقمی را به وسیله پیامک ارسالی به شماره تلفن همراه دریافت کنند.

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند ثبت نام می‌توانند با شماره های اعلام شده در سایت سازمان سنجش تماس گرفته یا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام کنند. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ به جز ایام تعطیل است.

داوطلبانی که در خصوص اطلاعات سوابق تحصیلی با مشکل مواجه شوند (عدم مشاهده سوابق تحصیلی یا مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی) باید به سایت آموزش و پرورش به نشانی https://sahat.medu.ir مراجعه کنند.

آزمون سراسری سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب خرداد ۱۴۰۱ دو بار در سال برگزار می‌شود.

نخستین نوبت آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی سال جاری و دومین نوبت در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر سال آتی برگزار می‌شود.

هر دو نوبت آزمون سال ۱۴۰۲ حکم واحد داشته و نتیجه آن ها برای دو سال اعتبار دارد. نتایج اولیه نوبت اول آزمون در نیمه نخست اسفند به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام آزمون می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۰۹:۵۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
ما نظام قدیمی ها داریم با کنکور نظام جدید و کتب نظام جدید پیش میریم و تاثیرش60 درصد آن وقت برای ترمیم معدل 40 درصدی بریم کتاب های سال سوم و پیش دانشگاهی بخونیم من اصلا کتاب هام رو معدوم کردم اصلن ندارمشون همه ابزار های تحصیلی نظام قدیم من آپدیت نظام جدید کردم چه کتب درسی چه فیلم اموزشی.
کاری نداره که مسئولان ما باید یه ذره کمتر فکر کنن تا راه حل پیدا شه بگن هرکی میخواد کنکور1402 بده باید سابقه تحصیلی پایه دوازدهم داشته باشه نظام جدیدی ها که دارن میتونن ترمیم کنن نظام قدیمی ها هم برن ایجاد کنن.تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
سؤالات و پاسخ نامه را به افراد خاص می‌دهند و نشانه آن نیز اینکه بین این تعداد شاگرد ممتاز فقط یکی رتبه اول می‌شود و به قول معروف کلاهبرداری تابلو است. یعنی رتبه اول نیز نمی‌تواند بدون داشتن سؤالات و پاسخنامه در آن مقدار زمان رتبه اول شود ‌. یا اینکه سازمان سنجش دقیق منابع امتحانی را به افرادی با مشخصات خاص اعلام می‌کند. یعنی اگر اثبات شود کلاهبرداری نیست اما منابع اصلی امتحان دقیق به افراد مخصوص اعلام شده است. به ما گفتند امتحان از مطالب تدریس شده است اما نبود ‌. تعدادی از کتاب تألیف بود .
Turkey
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه سایت سوابق تحصیلی درست کار نمیکنه وخیلی ها برا ثبت نام مشکل دارن و کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
چقدر مسخره!! اگه قرار باشه طرف نیمه اول سال کنکور بده ولی سال بعد بره دانشگاه باز یه سال عمرش هدر شده این دوبار کنکور دادن چه فایده داره؟؟
باید برنامه ریزی کنند تا اونایی که نیمه اول سال کنکور میدن بتونن بهمن برن اونایی که نیمه دوم سال کنکور میدن مهر برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
کل سهمیه برداشت شود هر اداره و نهادی برابی خودش دانشگاه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آزمون های سنجش بخش قبولی در دانشگاه باید هر ۱ ماه برگزار شود و تعداد دانشگاه ها به تعداد مدارس بیشتر شده و سامانه های تعلیم آنلاین ارتقاء یابد و به جای مشروط شدن دانشجو کلاس جبرانی تعیین شود .
اکنون سازمان سنجش به تنهایی تنفر تحصیلی می‌سازد که اصلاح آن ثواب عالی دارد . اگر سازمان سنجش به جای امتحان ورود به دانشگاه مجری امتحانات تحصیلی دانشگاه باشد این روند جنبه علمی بهتری دارد .
سازمان سنجش به جای کار بهترین کار بد را انتخاب نموده است و آن مانع ورود به دانشگاه است. اصلاح آن می‌شود همراه دانشگاه. پس واضح است که برنامه ریزی کلان تحصیلی از روی تنفر بوده .وگرنه ۱۰۰ رتبه اول ریاضی بود . اگر از شما سؤال شود که آیا امتحانی طراحی میکنید که فقط یک نفر رتبه اول شود ؟نه تنها شما بلکه ما نیز چنین امتحانی طراحی نمی‌کنیم. کمک یک اصل است .رتبه اول بودن یعنی اینکه درستکاری و یعنی اینکه مطالب تدریس شده در کلاس در ۹۰ دقیقه در ۱ سال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
دیپلم های فنی و حرفه ای سابقه تحصیلی دروس عمومی ندارن، آموزش و پرورش و سازمان سنجش هیچ کدام پاسخگو نیستند ! یکی نیست ما رو از سردرگمی نجات بده !
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۱۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
پس کسانی الان ۱۲ هستن یا سوم دبیرستان برای تیرماه سال آینده نمیتوانند ثبت نام کنند چون سوابق تحصیلی شون کامل نیست واین ی نقصه در برگزاری کنکور....