استقرار ۶ فروند بمب افکن «ب-۵۲» در شمال استرالیا

در بحبوحه‌ی تنش‌های میان آمریکا و چین، واشنگتن قصد دارد ۶ فروند بمب افکن را در استرالیا مستقر کند.

یک منبع آگاه دوشنبه گفت آمریکا در بحبوحه تنش‌ها با چین، در حال برنامه ریزی برای استقرارِ تا ۶ فروند بمب افکن ب-۵۲ با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در یک پایگاه هوایی در شمال استرالیا است.

این منبع که نخواست معرفی شود به خبرگزاری رویترز گفت: تأسیسات اختصاصی برای این بمب افکن ها، در پایگاه دورافتاده تیندال نیروی هوایی استرالیا، واقع در حدود ۳۰۰ کیلومتری جنوب داروین، مرکز قلمرو شمالی استرالیا، ایجاد می‌شود. این رویداد را نخستین بار شبکه تلویزیونی‌ای بی سی استرالیا با استناد به اسناد آمریکا اعلام کرد.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا نیز در همین خصوص گفت: استرالیا «هر چند وقت یک بار» با آمریکا در زمینه اتحاد‌های دفاعی تعامل می‌کند. آلبانیز در کنفرانسی خبری گفت: «البته گهگاه بازدید‌هایی از استرالیا از جمله در داروین وجود دارد که تفنگداران دریایی آمریکا به صورت چرخشی در آنجا مستقر هستند.»

قلمرو شمالی استرالیا اکنون میزبان همکاری‌های نظامی مکرر با آمریکا است. هزاران تفنگدار دریایی آمریکا سالانه برای آموزش و تمرین‌های مشترک که از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما آغاز شده است در قلمرو شمالی استرالیا به صورت چرخشی حضور می‌یابند.

دفتر ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است توانایی استقرار بمب افکن‌های دوربرد در استرالیا، پیامی قاطع به دشمنان درباره توانایی واشنگتن برای نشان دادن قدرت نیروی هوایی خود ارسال می‌کند. آمریکا، انگلیس و استرالیا سال گذشته یک توافق امنیتی منعقد کردند که فناوری استقرار زیردریایی‌های هسته ای را در اختیار استرالیا قرار میدهد. چین از این توافق خشمگین شده است.

بکا واسر، کارشناس ارشد در «مرکز آمریکای نوین» مستقر در واشنگتن گفت استقرار هواپیما‌های ب-۵۲ که برد رزمی آن‌ها حدود ۱۴ هزار کیلومتر است در استرالیا، هشداری برای پکن خواهد بود، آن هم در حالی که نگرانی‌ها در مورد حمله چین به تایوان افزایش می‌یابد.

آمریکا امسال چهار فروند هواپیمای ب-۵۲ را در پایگاه نیروی هوایی آندرسن در گوام نیز مستقر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۱۹ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
ما اگر عکسش را ببینیم پهپادش را میسازیم. اسمش را هم B_53 میگذاریم. فقط عکسش را ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکای دزد قدرت مقابله با چین نداری.فقط داری گنده میای
آخرین اخبار