لزوم صرفه جویی مردم چهارمحال و بختیاری در مصرف آب

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی و با مدیریت صحیح، آب شرب قابل مصرف در اختیار را مصرف نمایند.

مسعود ترابیان اظهار داشت: دبی چشمه کوهرنگ به صورت مداوم در حال کنترل است تا مشکلی در زمینه تامین آب ایجاد نشود اما باتوجه به فصل سرما احتمال کاهش دبی این چشمه وجود دارد و تمامی چاه‌های در اختیار این شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری آماده است و آب منطقه‌ای در تلاش بوده تا مشکلات خطوط پدافندی تحت مدیریت خود را برطرف و به مدار بهره‌برداری اضافه کند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های پی در پی، کاهش بارش‌ها و کاهش ذخایر آب زیرزمینی، افزود: قیمتی که از مشترکان در قبال مصرف آب اخذ می‌شود به مراتب پایین‌تر از قیمت واقعی آن است، بنابراین اگر قیمت واقعی آب لحاظ شود قطعا در بهینه‌سازی مصرف به خصوص در بخش خانگی تاثیرگذار است و مردم با مدیریت، آب در اختیار را مصرف می‌کنند.


بیشتر بخوانید


ترابیان اضافه کرد: مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، از طرفی شرکت آب منطقه‌ای موظف به تامین آب پایدار و سالم برای شهر‌ها و روستا‌ها است، کما اینکه در فصل تابستان باتوجه به اوج مصرف، اخطار‌هایی به مشترکان پرمصرف داده و جریمه‌هایی لحاظ شد، البته این موضوع در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

وی ادامه داد: بروجن، فرادنبه، سفید دشت، فرخشهر، شهرکرد، وردنجان، بن و هفشجان از جمله شهر‌هایی هستند که مستعد بحران و تنش آبی‌اند و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد قطعا با کاهش دبی آب چشمه‌ها و مخازن مواجه خواهیم شد که مدیریت در مصرف آب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین باید مردم نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند تا با بحران و کمبود آب مواجه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.