تصویب ۱۰ پرونده ثبتی استان اصفهان برای ثبت در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بررسی و تصویب ۱۰ پرونده ثبتی در شورای ثبت استان اصفهان به‌منظور ارسال برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

علیرضا ایزدی گفت: در نشست اعضای شورای ثبت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ۱۰ پرونده ثبتی که توسط کارشناسان این اداره‌کل و فعالان حوزه میراث‌فرهنگی در پهنه استان تهیه و آماده‌شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این شورا پرونده ثبتی مواردی همچون هنر آهنگری سنتی سمیرم، تکنیک ساخت و دوخت عروسک چوبی دوماب، ردیف‌سازی و آواز و گوشه‌های سنتی و ردیف‌های آوازی مکتب موسیقی اصفهان و همچنین سو‌های عسلی زعفرانی کاشان بررسی و تصویب شد.

او افزود: آیین سنتی آب‌بند شلغم شهرستان خوروبیابانک، سنت پخت باقلوا و سنت پخت میرزاحسینی از شهرستان کاشان از موارد دیگری بود که در این شورا به‌منظور بررسی، تصویب و ثبت در فهرست آثار ملی تصویب شد.

به گفته ایزدی، تکنیک سنتی چینی‌بندزنی سمیرم، آئین سنتی گندی پیازی چرمهین و آئین سنتی پوش آران و بیدگل از موارد دیگری بود که توسط اعضای این شورا تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار